TedN
Aktiv
E-post
I tester av LCD/Plasma virker det ofte som det er et problem at skjermene er kresne på signalkvaliteten på analoge signaler.
Dette må vel bli det samme problemet for HD-opptakere og receivere som har HDMI ut? Hvis jeg kobler antenneuttaket rett inn på en receiver med HDMI, blir det vel samme problemstilling? Du er vel like fordømt avhengig av hvor kresen "dingsen" som konverterer signalene fra analog til digital er?
Dette er kanskje helt selvsagt, men jeg hører liksom aldri noe om "kresen på analoge signaler" i tester av HDMI-dingser som receivere og HD-opptakere. Det er kanskje ingen som gidder å ha analog kabel-TV hvis de har så fett utstyr...?
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Intresang problemstilling. Sender selv signalet fra "vanlig" antenne uttak fra veggen og inn i HD opptaker. Har ikke HDMI, men component ut. Når jeg bruker vanlig scart(gjelder også med RGB) så er billedkvaliteten på min plasma skjerm variabel. Bruker jeg component(og progresivt ut), er signalet betraktelig bedre. Dypere sortfarge, bedre fargemetning og klarere bilde. Men dette avhenger også av omformeren i plasmaskjermen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.