Logo

Receiv er + høytalere

Skriv et svar
23.09.2006 18.20.07 #1 av 1
Postet av: OMalley
Har lyst til å skaffe meg surroundanlegg, men det er da gruelig vrient å finne ut av hvor en skal legge pengene.

Ettersom jeg allerede har en DVD-spiller jeg er fornøyd med ser jeg ingen grunn til å bruke noe penger på det nå. Altså trenger jeg en receiver samt høytalere. Rommet som skal benyttes er en smule underlig konstruert ettersom det er 3,6 meter under taker i ene enden og 1,3 i andre. Ut fra dette antar jeg at romkorreksjon kan være nyttig. I tillegg har jeg lyst til at receiveren skal kunne takle HDTV-signaler når den tid kommer. Dvs den må da ha HDMI (om jeg har forstått det riktig)

Med et budsjett på rundt 10-12 000 kroner hvrodan skal pengene deles opp? Kostbart høtalersett og skifte til ny receiver neste gang jeg vinner i Lotto? Eller bør jeg gå for en litt tidsmessig receiver og kanskje spare inn på høytalersettet? Evt dele summen i to.

Har lest mye godt om Dynavoice, og med f.eks F6 Front, C6 center, S4 bak og Challenger sub blir dette et høytalersett til ca 4500,-. Da skulle det være sjanse til å få en god receiver i tillegg.

Er jeg helt på jordet? Andre forslag? Forslag til receiver?

Mange takk fra en fersking i faget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar