Logo

rart bilde på film

Skriv et svar
21.02.2007 12.24.37 #1 av 4
Postet av: byrådsleder`n
har nettopp kjøpt meg samsung LE-32M71B. er stort sett fornøyd, men lurer litt på noe når det gjelder visning av film fra dvd-spiller. synes bildet beveger seg fort, og alt virker veldig "virkelighetsnært", hvis dere skjønner... er helt anerledes en på en vanlig bilderørs-tv. skal det være sånn eller hva? mener å huske at da jeg så på tv'en i butikken, så var bildet mer som "før". altså med den ordentlig filmfølelsen, hvor bildet beveger seg saktere, og generelt har bedre fokus. håper dere skjønte hva jeg mente og at noen kan hjelpe med å forklare hvorfor det er sånn og hva jeg evt. kan gjøre for å forandre på det
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 19.52.41 #2 av 4
Postet av: Rune
Dette skyldes bevegelseskompenseringen Samsung har. Prøv å sette apparatet i film modus.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
21.02.2007 22.00.11 #3 av 4
Postet av: byrådsleder`n
blir ikke noe særlig forandring.. er det bare tv'en det går på, eller vil signalene fra dvd-spiller ha noe å si?
21.02.2007 22.35.10 #4 av 4
Postet av: Rune
Det som skjer er at de legger inn ekstra bilder slik at man får en uvant bevegelse i forhold til de 24 bildene man er vant med. Skarphetene blir også økt. Dette gjør at filmfølelsen forsvinner og er at av mine ankepunkter mot mange slike funksjoner.

Når jeg selv fikk en TV med slik funksjon som ikke kunne slås av var det ganske frustrerende.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Skriv et svar