sanasol
Aktiv
E-post
Er det ikke et problem med denne skjermen i forhold til PAL at den bare har 480 linjer horisontal oppløsning? Er ikke vanlig standard på tvbildene 576 linjer?
QPVision QPV42HDL har høyere oppløsning, 1024 x 768, men dessverre også en helt annen pris også. Ca. 30000,-
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det er faktisk slik at 90% av alle modellene som selges kun har 480 linjers oppløsning. Dette vil forhåpentligvis endre i løpet av neste år.
Panasonic sin testvinner har f.eks kun 480 linjer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Tranen
Aktiv
E-post
Siden jeg har kommet med så mange spørsmål angående denne QP-vision tv'en tenkte jeg å komme med en liten oppsummering:
- svært misfornøyd med tv-signaler
- svært fornøyd med dvd-kvalitet
Smartcall (som er min kabel-tv leverandør) kommer heldigvis hit i morgen (onsdag) for å måle signalkvaliteten, og på torsdag går min 14 dagers angrefrist ut - har ikke helt bestemt meg om jeg vil beholde denne eller ikke.
I så måte har jeg et spørsmål til dere ekspterter:
QPVision 42 til 16000 (med fot)
eller
Panasonic TH37PA30P til 20000
Hva gir best tv for pengene?
Jeg må ærlig innrømme at min overgang til plasma-tv har gått smertefullt for seg. Jeg hadde en bakprojeksjonstv som jeg forsåvidt var fornøyd med, men valgte å bytte til plasma, mitt første kjøp var en Hyundai til 20000 (den koster 24000 nå!) hos Elkjøp - der benyttet jeg angreretten, da det tross alt var et apparat som ikke egnet seg til å se tv på.
Panasonic 37, eller QPVision 42 - jeg er i villrede, noen som kan gi meg råd? (på forhånd takk)
sax
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Jeg har QPV42SDL og er fornøyd med den.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
kjøp panasonicen. 20k er en grei pris for denne tven.har hørt mange som ikke er så veldig fornøyd med qpv sin billigmodell.alternativet er qpv sin hd modell.30k.den er meget bra.men panasonic er bra på tvsignal.det er ikke de billige qpv tvene..
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
jogb
Aktiv
E-post
Jeg har et spm.
Hvor mange Hz har egentlig en slik QPVision 42" SDL plasma-TV?
atomicbomberman
Aktiv
E-post
"sax" skrev:Nå nylig fant en gruppe forskere på en ny maskin som de valgte å kalle Personal Computer. Har hørt rykter om at en del av disse skal ha DVI.
He he... good one!
Vet noen hva slags DVI-kontakt det er på denne skjermen?
Vet at det ikke er HDCP ihvertfall......
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"jogb" skrev:Jeg har et spm.
Hvor mange Hz har egentlig en slik QPVision 42" SDL plasma-TV?
Siden plasma jobber på en noen annen måte enn vanlige TV så blir det ikke oppgitt. Sannsynligvis er denne en 50Hz uten at jeg har sett den. 50hz plasma gir mindre flimmer enn 50Hz vanlig (som regel)
Mvh
Rune
jogb
Aktiv
E-post
Noen som vet om denne TV'en har bildeflyttingsfunksjon for å unngå innbrenning?
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
atomicbomberman
Aktiv
E-post
He he.... Folka på Dinside.no som tester disse produktene er også for amatører å regne....
Tipper de testa skjermen over en kasse øl og kastet terning når det kom til konklusjonen....
"Kulhetsfaktor: 5 av 10" wtf... hvor relevant er det....?
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"atomicbomberman" skrev:He he.... Folka på Dinside.no som tester disse produktene er også for amatører å regne....
Tipper de testa skjermen over en kasse øl og kastet terning når det kom til konklusjonen....
"Kulhetsfaktor: 5 av 10" wtf... hvor relevant er det....?
Hm, kan godt hende de tester i sjømannsfylla ... men har ikke fått direkte inntrykk av at de er amatører. Kulthetsfaktor er teit, enig der!
Knut
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Er flere som rapporterer om problemer via komponent på denne. Den får vist et grønnskjær når man sender inn progressivt signal.
Mvh
Rune