Logo

QPVision QPV42SD

Skriv et svar
07.10.2004 19.57.37 #1 av 5
Postet av: Thorbjørn
Vurderer og kjøpe QPVision QPV42SD. Lurer på hvor stor oppløsning jeg får viss jeg kobler pcen til. Leste et sted, men husker ikke hvor, at jeg kunne velge 1024*768. Men hvordan er det mulig når det står at oppløsning er 852 x 460? Og blir tven skadet av innbrenning viss jeg bruker den mye til pc, blir vel nesten samme som å la dvd logoen stå på lenge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2004 12.27.42 #2 av 5
Postet av: Rune
En viss sjanse for innbrenning er det med PC bruk. Der anbefales det ofte å kjøre ned lysstyrken noe slik at man unngår dette.

Når det gjelder oppløsning så betyr det bare at den høye oppløsningen blir gjort om til lavere internt i TV'n. Bildet blir da mer uskarpt enn om du kjører den korrekte (native) oppløsning direkte inn på TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
10.10.2004 12.39.21 #3 av 5
Postet av: huztla
Var i kontakt med QPV og spurte de om innbrenning i skjermen ved PC bruk, og deres svar var at dette er en myte som henger igjen fra gamle plasmaskjermer. De påstod ihvertfall at det var ikke noe jeg skulle beskymre meg for og at jeg trygt kunne bruke plamsaskjermen som pc-monitor... Noen som har noen erfaringer på det motsatte med nyere skjermer ?
10.10.2004 12.43.34 #4 av 5
Postet av: Rune
Tror det er veldig få som er plaget med dette, men jeg hørte nylig om et tilfelle hvor en person dro ut med skjermbildet på et TV spill stående på en Philips 37PF9965 et døgn og han fikk skjermbildet delvis brent inn i bildet. Sannsynligvis har denne innbrenningen forsvunnet. Innbrenning er jo ikke annet en ujevn slitasje av fosforbelegget og jo lengre levetid belegget har jo mer skal det til før at man får slik innbrenning.

Pioneer lånte også ut noen skjermer til en kunstutsilling. Disse bildene stod på i 3 uker. Da var det oppstått innbrenning, men dette er jo et ekstremtilfelle.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
12.10.2004 20.40.19 #5 av 5
Postet av: raymondolsen
Ang oppløsning. TVn du tenker på er nok ikke 42SD men 42HD. Denne har oppløsning 1024 x 768 noe som vel er akseptabelt for PC bruk?
42SD har som du sier 852 x 480 pixels og oppløsningen vil aldri bli bedre uansett hva du måtte velge.

Vurderer forøvrig 42SD selv. Noen som har erfaring :?:
Skriv et svar