Logo

Pvr-dekoder og overføringsmuligheter?

Skriv et svar
27.03.2008 12.24.20 #1 av 4
Postet av: sungam
Jeg ønsker å få et svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge, men ikke har funnet skikkelig troverdig svar på ennå.

Det jeg lurer på er, om man har en av disse ny hd-pvr dekoderene som er kommet på markedet i det siste. Tenker på Get, viasat, canal digital, det digitale bakkenettet eller fra lyse (altibox).. Disse har kommet med såkalte pvr dekodere.

Spørsmålet er : Er det i det hele tatt mulig å få kopiert\spilt over innholdet man har på disse pvr-dekoderene over til en harddisk\dvd opptaker?

Mange av disse pvr-dekoderne har usb innganger, men de fleste er ubrukelig nå og derfor kan ikke disse brukes til å føre over opptakene på noen måte...

Jeg leste denne artikkelen: http://teknofil.no/wip4/6_tester_kremen ... l?id=22938

Der står det: "Hollywood sier nei!
HDD/DVD-opptakeren lagrer opptakene analogt på harddisk og DVD-plater.

Filmbransjen og andre innholdsleverandører har nekter elektronikkbransjen å lage heldigitale opptakere av frykt for piratkopiering.

På en PVR blir opptakene lagret digitalt, men da i et format som verken kan avspilles eller kopieres til andre enheter."
Men betyr dette at om man kobler sammen pvr dekoder med en harddisk opptaker , spiller av opptaket man ønsker å få brent over på dvd-plater, stiller inn dvd opptakeren slik at opptaket på pvr dekoderen vises, og trykker record...vil dette ikke være mulig å gjøre?Bryr meg ikke om at opptaket blir lagret analogt på harddisken på dvd-opptakeren..jeg er bare ute etter å vite om dette er muligt å gjennomføre?

Er det noen som har klart dette?Vennligst gi beskjed her..

Jeg har selv lyse sin nyeste hd-pvr-dekoder...og irriterer meg over at jeg ikke kan få overført inholdet på harddisken til pcen eller andre medier..
There is always one united!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 18.42.34 #2 av 4
"sungam" skrev:Jeg ønsker å få et svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge, men ikke har funnet skikkelig troverdig svar på ennå.

Det jeg lurer på er, om man har en av disse ny hd-pvr dekoderene som er kommet på markedet i det siste. Tenker på Get, viasat, canal digital, det digitale bakkenettet eller fra lyse (altibox).. Disse har kommet med såkalte pvr dekodere.

Spørsmålet er : Er det i det hele tatt mulig å få kopiert\spilt over innholdet man har på disse pvr-dekoderene over til en harddisk\dvd opptaker?


Nei, ikke vidt meg bekjent. Opptak i en PVR blir lagret i et spesielt format som bare kan avspilles med din PVR-en. Dette grunnet kopibeskyttelse og rettighetshaverne fra diverse filmselskap ol, og ikke Canal Digital som vil hindre at kopier av opptakene blir spredt slik at dem ikke taper penger på dette. Om det går ann å hacke dette, vet jeg ikke, men tror nok du skal sitte på mye kunnskap før du prøver dette.


Mange av disse pvr-dekoderne har usb innganger, men de fleste er ubrukelig nå og derfor kan ikke disse brukes til å føre over opptakene på noen måte...

USB-innganen er ment til å spille av musikkfiler ol, på en Riks-TV dekoder fra Grundig kan den også benyttes til midlertidige opptak hvor du kan spole fram og tilbake innenfor en viss tidsramme.

Jeg leste denne artikkelen: http://teknofil.no/wip4/6_tester_kremen ... l?id=22938

Der står det: "Hollywood sier nei!
HDD/DVD-opptakeren lagrer opptakene analogt på harddisk og DVD-plater.

Filmbransjen og andre innholdsleverandører har nekter elektronikkbransjen å lage heldigitale opptakere av frykt for piratkopiering.

På en PVR blir opptakene lagret digitalt, men da i et format som verken kan avspilles eller kopieres til andre enheter."
Men betyr dette at om man kobler sammen pvr dekoder med en harddisk opptaker , spiller av opptaket man ønsker å få brent over på dvd-plater, stiller inn dvd opptakeren slik at opptaket på pvr dekoderen vises, og trykker record...vil dette ikke være mulig å gjøre?Bryr meg ikke om at opptaket blir lagret analogt på harddisken på dvd-opptakeren..jeg er bare ute etter å vite om dette er muligt å gjennomføre?

Er det noen som har klart dette?Vennligst gi beskjed her..

Jeg har selv lyse sin nyeste hd-pvr-dekoder...og irriterer meg over at jeg ikke kan få overført inholdet på harddisken til pcen eller andre medier..


Står også mye nyttig her:
http://teknofil.no/wip4/harddiskopptake ... pl?id=8589

Ellers så er ett alternativ å bruke PCèn med en TV-Tuner og multimediasenter.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 19.08.54 #3 av 4
Postet av: roarbakken
Jeg har også lurt på om det går an å sende signalene fra digital dekoderen gjennom HDD/DVD spilleren, og har planer om å teste ut dette gankse snart. Det krever litt kopling og tålmodighet. Jeg tror løsningen er å kople scart kabel fra digital dekoder til hdd/dvd spilleren, og så videre enten direkte til TV, eller hdmi via hdd/dvd til receiver og så opp til tv. Dette er bare noe jeg tror, men det høres logisk ut at man skal kunne hente in signalene slik at man ta opp på hdd/dvd. Men det er vel da sannsynlig at det blir tatt opp analoge signaler. Det blir fort mye kabler og styr om man skal koble slik. Et annet spørsmål er hvorvidt hdmi kabel fortsatt kan være tilkoplet dekoderen og sende signaler til TV, uten at man kopler fra scart til hdd/dvd..

Et annet spørsmål er hvorvidt man tar opp analoge eller digitale signaler når man overfører fra digital videokamera og til hdd/dvd. Noen som vet dette? Jeg har et Sony HDV kamera som jeg av og til kopler til hdd/dvd..
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2008 10.54.06 #4 av 4
Postet av: teebee
på min hd dekoder fra canal digital har jeg hdmi til reciever og scart til hdd-recorder. så burde gå ann på din box også.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar