Jeg ønsker å få et svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge, men ikke har funnet skikkelig troverdig svar på ennå.
Det jeg lurer på er, om man har en av disse ny hd-pvr dekoderene som er kommet på markedet i det siste. Tenker på Get, viasat, canal digital, det digitale bakkenettet eller fra lyse (altibox).. Disse har kommet med såkalte pvr dekodere.
Spørsmålet er : Er det i det hele tatt mulig å få kopiert\spilt over innholdet man har på disse pvr-dekoderene over til en harddisk\dvd opptaker?
Mange av disse pvr-dekoderne har usb innganger, men de fleste er ubrukelig nå og derfor kan ikke disse brukes til å føre over opptakene på noen måte...
Jeg leste denne artikkelen:
http://teknofil.no/wip4/6_tester_kremen ... l?id=22938Der står det: "Hollywood sier nei!
HDD/DVD-opptakeren lagrer opptakene analogt på harddisk og DVD-plater.
Filmbransjen og andre innholdsleverandører har nekter elektronikkbransjen å lage heldigitale opptakere av frykt for piratkopiering.
På en PVR blir opptakene lagret digitalt, men da i et format som verken kan avspilles eller kopieres til andre enheter."
Men betyr dette at om man kobler sammen pvr dekoder med en harddisk opptaker , spiller av opptaket man ønsker å få brent over på dvd-plater, stiller inn dvd opptakeren slik at opptaket på pvr dekoderen vises, og trykker record...vil dette ikke være mulig å gjøre?Bryr meg ikke om at opptaket blir lagret analogt på harddisken på dvd-opptakeren..jeg er bare ute etter å vite om dette er muligt å gjennomføre?
Er det noen som har klart dette?Vennligst gi beskjed her..
Jeg har selv lyse sin nyeste hd-pvr-dekoder...og irriterer meg over at jeg ikke kan få overført inholdet på harddisken til pcen eller andre medier..
There is always one united!