Logo

PV60 og Pc-tilkobling.

Skriv et svar
12.11.2006 18.16.24 #1 av 3
Postet av: dejavu
Heisann!
Har koblet pv60 til min pc med HDMI kabel. Har brukt en overgang, slik at jeg på pc kan bruke HDI utgangen.

Var forberedt på at pc ikke ville gi et optimalt bilde på plasma, men ikke på at film spilt av fra f.eks. "zoom-player", skulle bli så bløtt og kornet, som det faktisk ble. Dessuten også problematisk å få bildet til å passe med skjermen.Kanskje det blir bedre om jeg bruker dvd-spilleren i pc,enn det blir rett fra harddisk??Har ikke fått prøvd det ennå.

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre billedkvaliteten? Eller bør jeg først som sist kjøpe en standalone dvd -spiller med HDMI utgang?

Signalene fra digital-tv gir forøvrig et utmerket bilde!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 00.57.23 #2 av 3
Postet av: Rikky
Første bud ved tilkobling av PC er å bruke riktig oppløsning (i dette tilfellet 1024*768) og få 1:1 pixelmapping. Jeg regner med at PV60 støtter dette enten via HDMI eller D-sub. 1024*768 er imidlertid 4:3, og du blir derfor nødt til å strekke bildet i avspilleren. Du ser at du har pixelmapping når du en pixel fra PC-en fyller en pixel på skjermen. Hvis du har et sjakkbrettmønster med sorte og hvite felt på 1 pixel, skal det se slik ut på TV-en også. Uten pixelmapping vil skjermen bli grå, eller i enkelte tilfeller få moiremønster.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 09.46.58 #3 av 3
Postet av: orso
PV60 støtter ikke 1:1 pixelmapping over HDMI. Har ikke så mye peiling på dette, men så sant du ikke har et sinnsykt bra skjermkort med masse justerings muligheter og helst HDMI utgang tror jeg det er best å bruke VGA inngangen på PV60. Finnes forøvrig mange tråder om dette på hjemmekino. Mitt inntrykk etter og ha lest en del tråder om dette er at det er mye enklere å få til riktig bilde med VGA. Tror ikke du ser forskjell på VGA vs. HDMI alikevel når det gjelder bildekvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar