Logo

Pure Direct-funksjon - analog?

Skriv et svar
15.03.2006 08.57.29 #1 av 3
Postet av: audark2
Hei, jeg har et spørsmål ang. Pure Direct-funksjonen som finnes i mange hjemmekinoreceivere. I beskrivelsen til Denon AVR-4306 står det bl.a:
"Sammen med Denons egen AL24 Plus Processing i alle kanaler samt Pure Direct-funksjonen som kobler ut alle kretsløp som ikke trengs for musikkgjengivelsen, kan du oppnå en lydkvalitet som virkelig er i særklasse for en hjemmekinoreceiver. "

Er det slik at denne funksjonen kobler ut hele det digitale kretsløpet (A/D og D/A), slik at signalet kun går analogt gjennom receiveren?

Det jeg er opptatt av er at signaler fra f.eks. en platespiller eller analoge signaler fra en CD-spiller ikke må gjennom receiverens A/D og D/A før de slippes ut i høytaleren.

Håper noen har gode innspill!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2006 09.49.58 #2 av 3
Postet av: FallenA
Det er det som er tingen med Pure Direct ja! Forsterkeren fungerer da som en analog Preamp. Fungerer veldig bra på min Yamaha, og forskjellen mellom denne inn eller utkoblet er stor. Det blir mer luft i lyden, detaljene kommer bedre fram, og lydbildet blir større!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2006 10.49.01 #3 av 3
Postet av: EON
På min Denon 3805 kan man velge om den digitale romkorreksjonen skal være på eller av i Pure Direct Mode. Man kan også velge å bruke digitalt inngangssignal og bruke D/A-konverteren i reciveren. Hvis man velger analogt inngangssignal skal alle ubenyttede kretser slås av,
Denon AVR 3805, EC AW100 DMB, NAD 550, SA 1750, SA 710, SA 505, SA SE200 og B&W DS6S3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar