Logo

PS3 er dårlig på DVD!!

Skriv et svar
24.01.2008 11.58.44 #1 av 7
Postet av: dunder
Testet PS3 mot en Sony BDP-S500 i går hos et Sony Center. Brukte en 50" full- HD sony tv til ca 35000(husker ikke nr.).
Brukte samme inst på tv, og samme på spillerene 720p(mest int. for min del). Min (og selgers) mening var at S500 hadde bedre bilde på både DVD og Blue-Ray.

MEN, S500 viste også et dårligere bilde enn min gamle DVD-spiller 5.1system med reciver i suben, kjøpt til ca 4000 for 3 år siden. Den sendte 576i med komponent til en LG-AN110(bredde ca 190cm).

Kjøpte senere på dagen en PS3 for 3990,- med to spill. Koblet opp hjemme for å teste det samme der.
Svar: PS3 er utrolig dårlig på DVD i forhold til min gamle spiller (PS3 HDMI 720p, gammel DVD komponent 576i).
Om jeg kan ender noen inst. eller noe vet jeg ikke, men det ser ut til at jeg må kjøpe meg en DVD spiller også.

DVD testet hos Sony: National Treasure, orginal
DVD testet hjemme: National Treasure kopi ca 90% komprimert

Noen som har synspunkter på dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 13.24.27 #2 av 7
Postet av: kjelle
velkommen etter ;) . men etter å ha oppdatert software så blir den litt bedre faktisk. Oppo dvd spilleren min til 2000kr gruser den som dvd spiller.ikke glem at ps3 er en spillkonsoll da , og ikke en dvd spiller. sammenlign den med xbox 360 isteden du , så vil du se at ps3 er mye bedre enn xboxen
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 13.54.48 #3 av 7
Dette har vært tatt opp tidligere blant annet her:
viewtopic.php?f=5&t=9764
viewtopic.php?f=2&t=10058
viewtopic.php?f=5&t=9121
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 14.45.22 #4 av 7
Postet av: dunder
Jepps, helt med på at det er en spillmaskin, og det første jeg gjorde var å oppgradere. Men det er stor forskjell, litt usikker på hva folk mener er god vs dårlig kvalitet. Skal muligens teste mer i dag med komponent fra PS3, og en gammel Proson DVD spiller.
Har lest alle de der, men det virker som det er mange som tror og mener noe uten å teste selv. Etter min mening er ikke PS3 brukbar til DVD. Kommer ikke til å se så mange dvder lenger heller, blir vel mest BD. Tror jeg skal kjøpe en god dvdspiller et sted med returrett bare for å teste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 15.10.27 #5 av 7
"dunder" skrev:Jepps, helt med på at det er en spillmaskin, og det første jeg gjorde var å oppgradere. Men det er stor forskjell, litt usikker på hva folk mener er god vs dårlig kvalitet. Skal muligens teste mer i dag med komponent fra PS3, og en gammel Proson DVD spiller.
Har lest alle de der, men det virker som det er mange som tror og mener noe uten å teste selv. Etter min mening er ikke PS3 brukbar til DVD. Kommer ikke til å se så mange dvder lenger heller, blir vel mest BD. Tror jeg skal kjøpe en god dvdspiller et sted med returrett bare for å teste.


Det er alltid best å teste selv slik at du selv kan avgjøre dette. Jeg vet ikke hva du legger i den påstanden om at det virker som det er mange som tror og mener noe uten å teste selv? Dette er ihvertfall ikke noe jeg vil forholde meg til, du kan selv avgjøre dette ved kvaliteten på den enkeltes innlegg. Hvordan vil du forklare forskjellen mellom de forskjellige spillerene? Mtp på pris syntes nå jeg du får svært mye for pengene.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2008 01.29.36 #6 av 7
Postet av: kjelle
i dagens AV verden så kan jeg ikke tenke på en ting du får så mye for pengene med som ps3... en fremtidsrettet konsoll, en god blu-ray spiller og en ok dvd spiller, Hvis noen klager på det for 4000kr så vet ikke jeg :evil: . da er du enten gnien eller uvitendes :D

off..ble kANSje litt drøy den der.. men off, hvis noen klager på verdien du får med en ps3 så ser jeg virkelig ikke hva som skal gi mer valuta for pengene. Greitt nåkk , xbox 360 har utrolig mange flere kule spill, men den kan så og si ingenting annet... ikke kan den å spille dvd iallefall. Å i tillegg støyer den nesten like høytt som en støvsuger ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2008 09.48.17 #7 av 7
Postet av: dunder
Nå må vi ta det litt med ro her. Må gå an å kritisere PS3 fordet om det er utrolig mye for pengene. Jeg er super fornøyd med PS3, ytelse, pris osv. Kjøpte den jo fordi det er den som gir mest for kronene. Det ligger sikkert også et hav av muligheter som jeg ikke vet om enda.
Men min subjektive mening er at kvaliteten på dvd er for dårlig. Spesielt når du vet at du kan få det bedre på en "jalla"spiller. Det viste jeg jo egentlig før jeg kjøpte, men jeg måtte jo teste selv. :mrgreen: Planen var uansett å kjøpe en ny god dvdspiller. Når noen sier PS3 er god nok eller like god som en "god" dvd spiller, blir det enda viktigere å finne en dvdspiller som dekker mine krav til kvalitet. Gidder ikke kjøpe en spiller som gir dårligere bilde en den spilleren jeg har. Og jo, jeg må ha to spillere, det gamle 5.1 systemet i stua. PS3, PS2, DVD nede i kinoen, (HD-DVD hvis det ikke dør ut).

Men til dere som er erfarene brukere av PS3. Hvordan for jeg den til å komunisere med PC. Har ikke prøvd så veldig mye enda men har ikke fått kontakt. Har med inst. på PC å gjøre.

takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar