Logo

Proson sat 51 RR som senterhøyttalere?

Skriv et svar
22.02.2009 14.45.04 #1 av 4
Postet av: Hagbart_
Hei! Jeg bruker nå en billig senterhøyttaler som jeg føler er for svak for resten av anlegget. Burde vel aller helst kjøpt en ny, men har stående to proson sat 51 RR som jeg ikke bruker, og lurte på om det ville fungere å bruke en slik, evt begge, som senterkanal. Så sant forsterkeren er kraftig nok, vil det da funke å koble begge høyttalerene til en forsterkerutgang og bruke disse som senter, eller blir det feil med motstand og sånn da? Og gir disse høyttalerne, som jo egentlig er ment som surrondhøyttalere ok lyd også på senterlyden? Er ganske grønn på dette! :wink:

Takker for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 21.59.32 #2 av 4
Postet av: boly
Det er flere som bruker 2 høytalere som senter, men du må huske på at det ikke er sikkert at reciveren din takler det.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 23.47.04 #3 av 4
Postet av: Zleepyme
Det går an å prøve en høyttaler først for å se hvilken effekt det gir, men helst så bør senterhøyttaleren være fra samme merke som frontene. Dette fordi at den skal passe klangmessig med lydbildet. Trenger ikke nødvendigvis å være samme modellserie, men helst. Men som sagt, prøv en av de høyttalerne du har først. Kan hende det vil funke fint for deg.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2009 19.59.03 #4 av 4
Postet av: Hagbart_
Takk for hjelpsomme svar! :D
Frontene mine er Proson Reality 63 MKII, så er jo i alle fall samme merke.... Receiveren er en Kenwood KRF-X9090D, så er vel ikke akkurat uendelig med krefter å ta av, men prøver meg fram med en eller to senterhøyttalere. Slik som det er nå,drukner lyden fra senterhøyttaleren min "Proson center 42" i lyd fra sub og fronter selv når receiveren er satt opp med max signal til denne (+10dB).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar