Logo

Prosjektor til Dvd filmer. HD-Ready?

Skriv et svar
09.02.2008 10.53.56 #1 av 3
Postet av: Lazarus
Hei skal ha en prsojektor til å se dvd filmer. Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en billig prosjektor med oppløsning kun beregnet til dvd, eller om jeg likegodt skal kline til og kjøpe en som er HD-ready og kanskje få mer utbytte av den i lengre tid. Hvor god er en hd-ready prosjektor til dvd titting med tanke på oppskalering av bildet osv, sånn i forhold til en ikke-hd-ready? Jeg er egentlig litt skeptisk til all den oppskaleringen ettersom jeg synes stort sett alle flatskjermer er dårlige på dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2008 12.57.39 #2 av 3
Postet av: Rune
Utvalget av ikke HD-ready projektorer er rimelig dårlig. De som er på markedet er som regel 1-2 år gamle minst.

Ville satset på en HD-ready projektor da disse som regel har en del andre forbedringer i tilegg til oppløsningen. Litt avhenig av teknologi så vil en høyere oppløsning også føre til at man ser mindre rutemønster.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2008 13.57.23 #3 av 3
Postet av: Lazarus
"Rune" skrev:Utvalget av ikke HD-ready projektorer er rimelig dårlig. De som er på markedet er som regel 1-2 år gamle minst.

Ville satset på en HD-ready projektor da disse som regel har en del andre forbedringer i tilegg til oppløsningen. Litt avhenig av teknologi så vil en høyere oppløsning også føre til at man ser mindre rutemønster.


Okay.. takk for svar. Jeg kommer nok til å ende opp med en hd-ready tenker jeg. Jeg tror jeg skal ta meg en tur på hifiklubben til uken og se på den nye Optoma HD65. HD70 har jeg hvertfall hørt er veldig bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar