Logo

Projektorstøy Benq 7700 ???

Skriv et svar
05.10.2005 20.59.11 #1 av 8
Postet av: ice12
Hei

Jeg skal kjøpe meg ny projektor og har etter mye lesing på
nettet kommet fram til 2 alternativ som er: Panasonic PT-AE700U
eller Benq 7700. Har funnet ut at Panasonicen er mer plasseringsvennlig
enn 7700, jeg slipper å ha projektoren hengende rett over meg ved
en billedstørrelse på 240 bredt.
Det som jeg lurer på er om noen her som har 7700 hengende rett over der de sitter og har noen erfaringer med det.
Plagsom støy / ikke hørbar etc...

PS, er klar over at den oppgis til 26 DB, men da jeg ikke har noe
særlig erfaring med slik støy, så sier det meg lite.
:wink:

Håper noen kan svare meg :)

Ove
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 23.32.38 #2 av 8
Postet av: Tor Rasmussen
Den er hørbar ja.
En del mer støy enn AE700.
Men så er det nå slik at straks filmen starter, så hører man ikke støyen.
Så er støyen glemt og man nyter filmen.
Kan også reduserer hastigheten på fargehjulet. Det reduserer støyen en del.
For meg som aldri har vært plaget med regnbuer så er det helt uproblematisk å reduserer fargehjulets hastighet og dermed også støy.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 22.25.36 #3 av 8
Postet av: kid
Jeg er veldig kresen med lyder når jeg virkelig lever meg inn i en god film eller lignende, mitt huet skal kun fokusere på det som skjer og ikke lys/ulyder etc. Jeg har Panasonic'en hengende ca. 1 meter over huet og med fan-control på "normal" så plager det meg ikke noe spessielt, men hadde aldri orka noe som bråker mer enn denne når jeg sitter så nærme. Smak og behag. Plages du ikke med lyd, går benq'en fint. ;-D
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 00.32.24 #4 av 8
Postet av: Tor Rasmussen
Nei, jeg er imun mot lyder.
BenQ er merkbart mer støyende en f.eks Panasonic AE700.
Projektoren du ønsker deg er HS50/60. Den kan man knapt høre om er på elle av i et helt stille rom.
Hvis den i tillegg står på en hylle over deg, så er den overhodet ikke hørbar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 11.06.57 #5 av 8
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Jeg har en benq 7800 som henger nesten rett over meg. Den høres godt, men så snart filmen starter merker jeg ikke støyen. Prosjektoren står også på det moduset som bråker mest. Er du meget følsom på lyd så vil du vel merke det, men som sagt merker jeg ingenting under filmen.
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 15.00.03 #6 av 8
Postet av: Kjell
Det med støy oppleves veldig forskjellig.
Har selv sett og hørt de fleste vanlige hjemmekinoprojektorer.

Hadde en PE 7800 og den støyer en del mere enn PE 7700 som jeg ikke plages av. Man kan, som det sies, sette ned hastigheten på fargehjulet til 4x. -Og sette lampa i eco-modus, men det er jo noe alle kjører med.

Den mest bråkete er uten tvil Inforcus 4805, den holdt jeg på å bli gal av.

Jeg vil også be dere om å sjekke ut det svenske Component forumet hvor de hadde en shoot out med AE 900 Z4 og
PE 7700. Best var kanskje overraskende for mange PE 7700. Selvfølgelig subjektivt opplevd det også. Imidlertid så synes jeg det viser at disse nye skryte kontrastnivåene er noe som man må oppleve og absolutt ikke stole på. At man dessuten oppnår de med en iris som etter min meneing, er godt synlig er jo også negativt.

H79 ble kåret som vinneren i den tyngre klassen. Dessverre er denne over det jeg har lyst til å putte i en projektor, så jeg får heller vente. Har forresten tenkt meg en tur på Plaza i helga, og regner med å få se den der, samt alle de nye D5 LCDene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2005 00.51.01 #7 av 8
Postet av: Anarion
Fikk meg benq pe7700 i dag, og må si jeg ble så sinnsykt imponert :) heiv i episode III på dvd, og har aldri drømt meg så mye bort før ^^ merket ikke støy heller selv om den midlertidig er rett over hodet :)

lurer bare på nå hvor mye jeg tjener på å kjøpe dvd spiller med hdmi, har marantz dv6500 nå
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2005 09.34.28 #8 av 8
Postet av: Kjell
Gratulerer.

Ja, jeg gliser også hver gang jeg putter i en god DVD.

HDMI er absolutt å anbefale.
Selv har jeg en Pioneer 868 som jeg kjører med HDMI - HDMI.
Imidlertid så er det selgfølgelig avhengig av filmen også, shit inn = shit ut, for å si det sånn.

Bildet blir roligere (sømløst kaller noen det) og får en bedre dybde og 3-dimensjonalitet.
Det er selvfølgelig avhengig av spilleren og hva slags bildebehandling som er i den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar