Logo

Projektoren

Skriv et svar
02.02.2004 19.16.17 #1 av 3
Postet av: ScRaT
hei jeg lurte egentli bare på om det var noen som kunne fortelje meg forsjellen på en Projektoren med PAL og en med LCD og eventuelt va jeg bør kjøpe.

håper på noen kloke svar,

på forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2004 19.21.15 #2 av 3
Postet av: Rune
Heisann. Velkommen som medlem av forumet.


PAL er et TV system som blant annet brukes i europa. At en projektor støtter PAL betyr bare at du kan koble til en kilde med PAL film f.eks.

LCD er en teknologi for å lage projektorer. Det baserer seg på flytende krystaller og en kraftig pære.

Mer kan du lese i vår projektorguide.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2004 19.21.58 #3 av 3
Postet av: Hal 9000
Jeg vet ikke hvor mye penger du vil legge i for en projektør, men var jeg deg ville jeg helst vurdert en DLP projektør. Hvis det bare er til film du vil bruke den, trenger du ikke noen som har mer enn 1000 ansi lumen (lysstyrken). Det viktigste når du skal kjøpe en projektør er å se på kontrastforhold og oppløsning, samt om den støtter linjedobling (glem heller ikke støynivå). La deg ikke snakkes rundt av noen selgere på elkjøp eller andre steder som antakeligvis ikke har mer peiling på projektører enn deg selv. Se etter tester på nettet eller i magasiner av projektører, og stol mere på dem og ditt eget syn. Og se når testene har vært utført, for nye og bedre produkter kommer hver måned! Lykke til!!

Med vennlig hilsen

Ronny Lorentzen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar