Logo

Projektor til PC-spill og hjemmekino

Skriv et svar
01.11.2005 12.10.26 #1 av 2
Postet av: Q-ball
Har forsøkt å lese gjennom forumet her for å unngå å dobbelposte, men finner ikke ordentlig svar på det jeg lurer på:

Hvilke(n) projektorer anbefales til ovennevnte bruk?

Har forsøkt å sette meg inn i dette på egen hånd, og kommet frem til at motsetningene er:

1: Format.
De anbefalte hjemmekinoprojektorene kjører 16:9, og dermed en eller annen widescreenoppløsning f.eks. 1280x720.
Det er vanskelig å finne på nett hvilke andre oppløsninger en projektor støtter, utenom BenQ som er flinke til å oppgi andre støttede oppløsninger på sine produkter.
Jeg må ha en som støtter minimum 1024x768 "vanlig" format, eller helst 1280x1024.

2: Lysstyrke.
Et eller annet sted har jeg fått med meg at det anbefales 1000-1100 ansi lumen som maks lysstyrke for hjemmekinoprojektorer, ellers blir det for lyst.
Stemmer dette?

Jeg ser at BenQ PE7700 får mye skryt, og den oppgis også å støtte 1024x768 oppløsning.
Er det noen som har erfaring med å kjøre PC-spill på denne eller andre projektorer?

Har venner som forsøker å få tilfredsstillende bilde fra PC på en Sanyo PLV Z3, men det er nærmest umulig.

Jeg er såpass innstilt på å kunne kjøre 1280x1024 fra PC at jeg vurderer å gå for en 4:3 projektor som f.eks. BenQ 8250 http://www.benq.no/products/Projector/? ... ifications

Men ettersom denne oppgir ansi lumen 3000 er jeg litt bekymret for punkt 2 ovenfor.

Vil sette pris på noen utfyllende svar dersom noen har noe å bidra med, så ikke skuff meg hjemmekino.no :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 07.00.21 #2 av 2
Postet av: dill-hole
Hei. Hvis du spiller på PC.... da ville jeg heller ha lagt pengene i en skikkelig skjerm. PC spill er best på PC, ikke på vegg. Det er min mening. Spiller ikke mye på PC, men når jeg spiller bruker jeg mus, tastatur og joystick. Da må jeg sitte rett foran PC'en og 17-19" skjerm er behageligere enn ett 2 meter bredt bilde på veggen.

Jeg kjøpte en billig epson pj til å se film på. Jeg synes den er meget bra til den prisen, kun 6000kr. Jeg bruker den også til x-boxen som er i nettverk med PC'en. Så film etc. streamer jeg fra PC'en.
-Men epson projektoren som jeg kjøpte har bare oppløsning på 854*480, men holder godt til hjemmekino(3meter bredt bilde) og x-box bruk(2meter bredt bilde).


Har forresten Epson EMP-TW10H.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar