Logo

Projektor oppkobling.

Skriv et svar
04.09.2006 04.21.38 #1 av 3
Postet av: eivindtandberg
Hei hei
Jeg har kjøpt en Hitatchi pjtx200 projektor, og jeg ønsker å få reneste video signal fra alle kilder. Jeg skal koble projektoren til min pc, gjennom grafikkortet og med hdmi - dvi.
Det som er problemet er å finne ut disse tingene:

- Fungerer hvilken som helst hdmi- dvi kabel? Jeg har en hdmi - hunn utgang på projektor og dvi- i dual hunn - utgang på mitt grafikkort.
- Hva er beste løsning kvalitetsmessig? hdmi-hdmi + adapter, hdmi-dvi, dvi-dvi + adapter...
- Hva er billigst? Evt. balanse mellom kvalitet og pris...

Og en annen ting: Mitt grafikkort klarer en oppløsning på 1600x1200, som visstnok skal være mulig å bruke på projektoren. Film er en ting, men jeg ønsker å bruke projektoren til flere oppgaver. Er det noen som vet mer om dette?

Og en tredje ting: he he... Jeg vil ha tv gjennom projektoren, og klarer nok analog, men hva med hdtv? Da må jeg jo ifølge mitt øvrige oppsett tenke om igjen , for projektoren min har 1xhdmi utgang, og da må jeg ha en switch for flere hdni\dvi som tar imot hdtv signaler også......

Lyd blir et annet prosjekt.....
eivindt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2006 08.13.57 #2 av 3
Postet av: boly
"eivindtandberg" skrev:Hei hei
Jeg har kjøpt en Hitatchi pjtx200 projektor, og jeg ønsker å få reneste video signal fra alle kilder. Jeg skal koble projektoren til min pc, gjennom grafikkortet og med hdmi - dvi.
Det som er problemet er å finne ut disse tingene:

- Fungerer hvilken som helst hdmi- dvi kabel? Jeg har en hdmi - hunn utgang på projektor og dvi- i dual hunn - utgang på mitt grafikkort.
- Hva er beste løsning kvalitetsmessig? hdmi-hdmi + adapter, hdmi-dvi, dvi-dvi + adapter...
- Hva er billigst? Evt. balanse mellom kvalitet og pris...

Og en annen ting: Mitt grafikkort klarer en oppløsning på 1600x1200, som visstnok skal være mulig å bruke på projektoren. Film er en ting, men jeg ønsker å bruke projektoren til flere oppgaver. Er det noen som vet mer om dette?

Og en tredje ting: he he... Jeg vil ha tv gjennom projektoren, og klarer nok analog, men hva med hdtv? Da må jeg jo ifølge mitt øvrige oppsett tenke om igjen , for projektoren min har 1xhdmi utgang, og da må jeg ha en switch for flere hdni\dvi som tar imot hdtv signaler også......

Lyd blir et annet prosjekt.....



Her en kabel du kan bruke mellom pj og pc: http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1351

Det beste er og kjøre native oppløsning på pj, da slipper pj og omskalere så mye.

Du får kjøpt koblingsbokser med flere dvi eller hdmi innganger på, men etterhvert sier du at du kansje skal ta lyddelen også, så da kan du kjøpe deg reciver med disse inngangene på. Da kjører du alle komponenter gjennom reciver, og har en kabel opp til pj.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 00.59.58 #3 av 3
Postet av: eivindtandberg
Er det ikke bedre for meg da å kjøpe vanlig hdmi kabel + adapter til dvi - porten min? Så benytter jeg den til receiveren senere?

Har du noen receivere å foreslå? digital a\v hd?
eivindt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar