Logo

Projektor for møterom - Trenger noen tips

Skriv et svar
06.09.2008 12.50.57 #1 av 3
Postet av: MrHaugen
Fikk mer eller mindre i oppgaven å finne en projektor for mitt firma. Til min egen hjemmekino så hadde det ikke vært like mye spørsmål, men her er jeg litt mer usikker.

Rommet er ikke akkurat mørkt. Store vinduer og mye lyst, så projektoren må være tilpasset dette. Vi har tidligere hatt en Compaq iPAQ MP4800 DLP projektor. Blir nok bruken denne på et mindre og mørkere møterom fremover.
Spørsmålet blir vel hvilke prosjektorer som passer lyssterke rom, hva jeg skal være på utkikk etter når det gjelder ANSI lumens og kontrast og samtidig hvilke forskjeller det vil være mellom LCD og DLP på slike prosjektorer.

Tror jeg må finne forslag på en projektor for 720P og en for 1080P, for å ha et par forskjellige prisklasser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 08.42.29 #2 av 3
Postet av: teebee
http://www.projectorcentral.com/projectors.cfm
bruk denne siden til å finne en som passer dine forhold. sett inn kaste lengde og diogonalen på ditt lerret. når du har funnet en som du vil se nermere på klikker du på navnet og velger "procection calculator" litt lenger ned på siden. der kan du stille inne avstand fra projector til lerret og størrelse på lerrete for å se hvor mye lux det kan være i rommet.

jeg er ikke ekspert på dette, men ville nok valgt en med minst 4000 ANSI.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 07.34.01 #3 av 3
Postet av: MrHaugen
Takk for tipset.
Har lett en del etter lyssterke projektorer, men det viser seg å være veldig vanskelig å finne noe som er fornuftig priset. Noen som har noen konkrete tips til 720P eler 1080P pj med relativt høy lysstyrke?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar