Logo

Projektor

Skriv et svar
05.08.2007 22.15.22 #1 av 4
Postet av: gRoz
Hei

Vurderer å kjøpe meg en projektor. men hva får man best kvalitet på av DLP eller CRT eller LCD? tenker å koble den sammen med en Toshiba HD-E1
så vil ha en projektor som er HD-READY og som støtter formater opp til 1080i. lerret hadde og vert fint å fått tips om :) hva som passer til hva..
har ikke de største rommet nå max 3m.. men er planlagt å ha når eg flytter ut...

takker for svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2007 00.21.33 #2 av 4
Postet av: boly
Hvilket prisleie tenker du og legge deg på?

http://www.hjemmekino.no/guide/projektorguide.asp
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2007 06.11.31 #3 av 4
Postet av: gRoz
en ca10 000 tenkte jeg :)

har sett så vidt på denne .. http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1732

ps. vil ha en med ett lavt støynivå.. er bomtur å se film å når de bler roli å høre støyen fra projektoren :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2007 11.08.23 #4 av 4
Postet av: boly
Er rommet du skal bruke PJ'n i mulig og mørklegge helt kan du godt kjøpe hvitt lerret. Er det ikke full lyskontroll lønner det seg med et litt grått lerret for og hjelpe på sortnivået.

Kan i samme slengen råde deg til og kjøpe ramme lerret da dette er bedre med tanke på skrukker og bølger i lerretet.

Den beste LCD i den prisklassen mener jeg er Epson EMP-TW700. Tror jeg hadde valgt denne fremfor de andre.

Når det gjelder DLP, er den du har funnet en god kandidat, men ta en titt på denne Optoma HD70 også.

Råder deg også til og kjøpe PJ før du kjøper lerret. Mange har kjøpt dette samtidlig og endt opp med et for lite eller for stort lerret.

Husk også at disse prosjektorene takler og få 1080i, men vil scalere ned bilde til 720p, ergo vil det bare resultere i at bilde blir scalert flere ganger om du kjører større annen oppløsning enn native på PJ.

BenQ W9000 er vel den rimeligste som kan kjøre 1080p.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar