Logo

Projektor 2009 -7. februar - Vellykket arrangement over

Skriv et svar
09.02.2009 09.50.34 #61 av 66
Postet av: peram
"Kjell" skrev:Roffe, godt å høre at den ikke hakker :D .
4:4 Pulldown. Nei si det, Epsonen gjør vel om til 4 x 24 = 96 Hz + noe tilpasninger.

BTW. Er det en eller annen som kan si noe om BenQ W5000 versus Sony VPL HW10? Takk.
Tenker da på om Sonyen var like skarp, jevnheten i bilde, dynamikken i blidet, og raske bevegelser?


De to sto på samme "side" så det ble ikke gjort noen direkte sammenligninger, men etter hva jeg husker så ville jeg velge HW10 tror jeg, selv om jeg ikke plages av RGB-flimmer.

peram
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 12.31.29 #62 av 66
Postet av: Counterpointer
Jeg tror jeg ville vurdert om fill rate (SXRD) eller ansi kontrast (DLP) er viktigst for meg før jeg valgte mellom W5000 og HW10. Det er også slik at det skiller 30% i pris i favør av W5000 samtidig som den har motorstyrt zoom og lens skift..........

Ikke et lett valg, men en kan uansett ikke gjøre noen stor feil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2009 18.19.05 #63 av 66
Postet av: Lil-H
Flott folket kommer med inntrykk på hvordan de forskjellige kandidatene opplevdes. Nå blir jeg bare mer og mer overbevist at HW10 er det rette valget, spesielt mtp pris og at jeg er "skjør" mot regnbuer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 11.01.16 #64 av 66
Postet av: Kjell
Er i byttemodus for tiden, men???

De aktuelle kandidatene synes begge å være beheftet med feil / mangler som gjør at det hele blir vanskelig og kanskje heller bør settes i ventemodus.

Epson TW5000 kommer opp som en nummer to, da jeg aldri har likt disse automatiske irisfunksjonene.
Det ser det imidlertid ut til at de har fått fint til nå, så kan hende et ikke tema?
Derimot så er det dette med at man ikke får kalibrert gråskalaen, og at den mister fokus når den blir varm.

JVC HD350 er en veldig aktuell kandidat, men så er det dette med at det ikke går å få justert / kalibrert fargerommet?
Er det noen som kan si om det finnes noen måte å gå rundt dette på (f.eks gjennom service menyen)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 17.32.24 #65 av 66
Postet av: Jorn.Finnerud
Man kommer ikke rundt dette i servicemenyen heller. På den annen side så er ikke litt utvidet fargerom noe stort problem spør du meg. Har selv en HD100 som har det samme. Har aldri plaget meg på noen måte. Det er jo tross alt ikke før man ser den side om side med en korrekt kalibrert projektor at man ser disse forskjellene godt. Det er viktigere å få til en god gråskala. Det tror jeg man fint greier med denne projektoren.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2009 11.48.02 #66 av 66
Postet av: Kjell
Hei og takk for svar.

Selv om det helt sikkert er mange meninger om det, og også avhenger av hvor godt de er satt opp / kalibrert, så virker det som om man kan se at fargene er "overmettede"?

Det virker som om de fleste projektorer, i min prisklasse, har en eller annen mangel, slik at det ikke blir lett å bestemme seg?
ALternativet er jo å beholde det en har.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar