Logo

programmerbar Fjernkontroll

Skriv et svar
28.11.2004 23.20.09 #1 av 8
Postet av: mariusm
Har ettervert fått litt for mange fjernkontroller, og nå lurer jeg på å anskaffe en som kan styre alt.

har sett på denne.
http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|134|134|654|pdetail

så spørsmålet:

Vil en slik kunne programmerest til å styre absolutt alle enheter? og vil jeg kunne få de samme funksjonene som på den orginale?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 07.41.55 #2 av 8
Postet av: Typhoon7
Ta en titt på link under:

http://www.remotecentral.com/src3810/

Fjernkontrollen vil kunne lagre opptil 48 kommandoer fra hver fjernkontroll du har i dag.
Ser det står både 48 og 42 på hifiklbben.
Det pleier som regel å dekke det meste du har behov for.
Skulle du ikke få plass til alt tror jeg ikke det er noen krise.
De mest vanlige kommandoene får du ihvertfall plass til, slik at du slipper x-antall fjernkontroller til daglig bruk.

Den skal kunne styre alle enheter, muligens du kan får litt problemer hvis du har noe fra B&O. De var ihvertfall litt "vanskelige" før. Så har jeg ihvertfall hørt, har aldri testet det utsagnet selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 12.25.50 #3 av 8
Postet av: mariusm
har en slik philips satelitt-tv sender fra en annen stue, det var den jeg var mest i tvil...

yamaha forsterker philips tv og yamaha dvd-spiller vil ikke være noe prob?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 13.22.41 #4 av 8
Postet av: Typhoon7
Jeg kan aldri tenke meg at det skal være noe problem med de leverandørene du nevner. Ikke som jeg har erfart ihvertfall.

Hvis du ikke får lagt inn oppsett via koder er det jo bare å sette fjernkontrollen i læremodus og trykke i vei. den fjernkontrollen du nevner får du vel kabel til som kan kobles til PC.

Kan anbefales med mindre fjernkontroller.

Et tips kan være å kjøpe oppladbare batterier gjerne 2 sett da fjernkontroller med mye lys har en tendens til å bruke mer strøm, men det finnes sikkert innstillinger på fjernkontrollen som begrenser hvor lenge lyset er tent.
Jeg har ikke regnet på prisen på oppladbare batterier og vanlige så jeg kan ikke gi noen matematisk begunnelse på mitt tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 16.16.07 #5 av 8
Postet av: Granberg
"mariusm" skrev:har en slik philips satelitt-tv sender fra en annen stue, det var den jeg var mest i tvil...

yamaha forsterker philips tv og yamaha dvd-spiller vil ikke være noe prob?


vil nok ikke være noe problem nei. vet om noen som kjøpte en fjernkontroll til et par hundre kroner som kunne brukes til de fleste kjente og ukjente merker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 16.21.43 #6 av 8
Postet av: Jan A M
... de fleste "ukjente" merker også faktisk, ikke værst. :P He he :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 16.22.46 #7 av 8
Postet av: Granberg
:wink: :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 16.24.56 #8 av 8
Postet av: Typhoon7
Hvis du går for fjernkontrollen gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan du mener den er å sette opp og bruke.

Kan sikkert være til nytte for mange. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar