Logo

Problmer med tv2 zebra og tv2Nyhetskanalen via parabol

Skriv et svar
17.04.2007 08.49.06 #1 av 5
Postet av: Affen
Jeg får inn tv2 veldig bra, men zebra og nyhetskanalen hender det at bildet detter ut av innimellom, samt at det flimrer innimellom.
Det kan hende det har noe med justering av selve tallerkenen.
Noen som kan si hvordan jeg skal få finjustert den uten proft måleutsyr???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2007 21.06.50 #2 av 5
Postet av: boly
Det må nok desverre finjustering til....

Hvis du går inn i menyen på parabolmottakeren din, skal du finne hvor gått signal du har i form av en graf eller 1- 100, du bør ligge over 75.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2007 21.19.57 #3 av 5
Postet av: Affen
er det noe spesielt måleinstrument man kan bruke til å finjustere?
Eller noen tips??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 12.09.13 #4 av 5
Postet av: MindWaste
"Affen" skrev:er det noe spesielt måleinstrument man kan bruke til å finjustere?
Eller noen tips??



det finnes billige øreplugger som man kobler til Diseq på parabol, ulempen er at den piper på alt fra kråker til satelitter så den er litt vanskelig å bruke til fintuning. De fleste sjapper som selger parabol har en monterings-mann som har digitalt måleinstrument, jeg har brukt dem før og de tar rundt 250-400 kr for en justering av parabolen.
Alternativet er å ha med seg en kompis til å stå inne å sjekke signalet mens du står ute å snur på parabolen. Snu den saaaakte, husk at det er litt forsinkelse i signalene så når det ser bra ut på tv'n har du sikkert snudd parab. litt til...
Bruk signalstyrke måler'n i menyen på tuner til måling.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 13.26.01 #5 av 5
Postet av: orso
Dette tror jeg skyldes sendingene. Jeg har hatt samme problemet de siste dagene, men hadde det ikke tidligere. Har hørt flere andre opplever det samme også. Det løser seg nok av seg selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar