Logo

Problemer med VGA -> VGA(Acer aspire -> Samsung LCD TV)

Skriv et svar
23.03.2008 02.43.01 #1 av 4
Postet av: Illyria
Hei! Jeg har noen problemer med koblingen mellom en bærbar Acer Aspire 5720ZG til en Samsung LCD tv, med vanlig VGA kabel.
Har brukt denne koblingen i noen måneder, men plutselig fungerer det ikke lenger. Har prøvd med en vanlig pc skjerm også men får ikke opp bildet på den eksterne skjermen. Når jeg går inn i kontrollpanelet for Nvidia komemr det opp at skjermen er koblet til og alt virker normalt, men det er ingen bildet på skjemen.

Hva kan dette komme av?

Før den sluttet å virke brukte jeg video out på for å sjekke den siden jeg aldri har brukt det før, så kan kanskje være at det har gjort noe med innstilligene sånn at det ikke kommer bildet på vga. men klarer ikke se dette selv. Har begynt å bruke video out nå, men kvaliteten på bildet kan ikke sammenlignes:(

Håper noen kan hjelpe meg her!

PC: Acer Aspire 5720ZG
Tv: Samsung 27" LCD
Skjermkort: Nvidia GeForce 8400M GS TurboCache
Driver: 7.15.11.5616
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2008 14.26.26 #2 av 4
Har du satt den i riktig hertz, altså 50hz? Har du lastet ned nyeste programvare? Er oppløsningen og andre innstillinger riktig i Nvidia`s kontrollpanel? Sjekk også at det ikke er noe feil med kabelen og at du har aktivert inngangen på TVèn.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2008 22.30.00 #3 av 4
Postet av: Illyria
Hmmm. Har prøvd med en annen maskin på tven å da fungerte det. Men får ikke stilt på hz på tven, den står bare på 60hz. Hvordan aktiverer jeg inngangen på tven?

thnx;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2008 12.53.33 #4 av 4
Postet av: teebee
har du speilet bildet på begge skjermene eller valgt kun å sende bildet til tv? sjekk instillingene på skjermkortet\avansert eller programvaren til nvidia. mulig den bare står på å vise bildet på pc skjermen.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar