Logo

Problemer med Tatung 32

Skriv et svar
19.04.2008 09.35.23 #1 av 6
Postet av: redoran
Jeg kjøpte tatung 32" for ca et halvt år siden å betalte svært lite for den. Nå har det seg slik at når jeg ser på discovery channel og NGC så skurrer lyden når noen sier "S". Dette er svært irriterende siden det er disse kanalene jeg ser mest på. Jeg lurer på om det er noe jeg kan stille inn på TV'n eller om det bare er dårlige signaler? Jeg har kabel tv.

Mitt andre spm er om det er vanskelig å koble opp et rimelig hjemmekino annlegg til både xbox 360, pc og tv. Er lei av å se på film i 2.0 lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.04.2008 11.58.06 #2 av 6
Postet av: staffel
du får jo komplette surround anlegg fra 1000kr og oppover.
Mye hadde du tenkt å bruke? Og hvor stort er rommet?
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.04.2008 16.37.48 #3 av 6
"redoran" skrev:
Mitt andre spm er om det er vanskelig å koble opp et rimelig hjemmekino annlegg til både xbox 360, pc og tv. Er lei av å se på film i 2.0 lyd.


Ja, det er det grunnet at de billige ferdigpakkene har svært begrensede tilkoblingsmuligheter. Du burde derfor kjøpe ett "plukke selv" annlegg da dette gir ett bedre potensiale for fremtidige oppgraderinger og tilkoblingskilder.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2008 10.24.26 #4 av 6
Postet av: redoran
hadde tenkt å bruke rundt 2000kr. rommet er svært lite og det hadde vært mest for å unngå den sprakingen i høytalerne fra Tv'n. Men hadde dere noen tips til hva som da den sprakingen på disse to kanalene? hadde det vært lett å koble opp tv'n, pc'n og xboxen til et rimelig surround anlegg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2008 11.20.24 #5 av 6
Når det gjelder hjemmekinoløsninger i den prisklassen du har foretatt deg så har jeg lite erfaring i det siste. Men kommer med ett anbefalt sett:
http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 9&cid=5433

Den er jo ganske lekker og minimalistsik etter min smak og passer perfekt med Xboxèn, den har også ett akseptabel anntall innganger for tilkoblinger av flere kilder. Så en del på andre annlegg i den nedre prisklassen, men de har svært begrensede tilkoblingsmuligheter spesilt mtp digitale innganger, de andre er mer egnet for dem som kun skal se på film med akkuratt det anlegget. Med Pioneer anlegget er det 2 optiske og 1 coaxial inngang, da er du mer sikkret. Skal fortsette å lete etter anbefalte modeller i den nederste prisklassen, men vil ikke anbefale å gå noe lavere en den overnevnte.

Syntes det er merkelig at du kun opplever denne skrurringen på de to kanalene, vanligvis er det hvis du har en dårlig kabel eller at den ikke får ordentlig kontakt.

Tilkoblingen vil da mest sannsynelig se slik ut:
Optisk fra 360 til reciver
HDMI/Komponent fra 360 til TV
DVI/VGA fra PC ti TV
Optisk/RCA fra PC til reciver

Du må si litt mer hva slags tilkoblinger du har for at det skal bli 100% riktig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.04.2008 09.21.14 #6 av 6
Postet av: Nudua
"redoran" skrev:Jeg kjøpte tatung 32" for ca et halvt år siden å betalte svært lite for den. Nå har det seg slik at når jeg ser på discovery channel og NGC så skurrer lyden når noen sier "S". Dette er svært irriterende siden det er disse kanalene jeg ser mest på. Jeg lurer på om det er noe jeg kan stille inn på TV'n eller om det bare er dårlige signaler? Jeg har kabel tv.



Opplever dette selv innimellom, men jeg tror det har mer med Canal Digital / signalets opphav å gjøre, enn flatskjermen din.
Jeg ser foreløpig på en crt-tv. Prøv med en annen tv, og sjekk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar