Logo

Problemer med PC12-NSD

Skriv et svar
07.04.2009 14.19.48 #1 av 4
Postet av: folkvord
Fikk den nye SVS PC12-NSD i dag. Men da jeg koblet opp og testet litt musikk og film, så var det bare så vidt jeg hørte noe fra den, Gain står rett opp, altså klokken 12. Mens crossover og phase har jeg ikke stilt på. Men jeg lurte på Bak så står det 2 switcher, Disable - Enable og Auto - On, hvordan skal de stå?

Men er det noen instillinger på Receiveren som skal til? Det er forøvrig en RX-V663
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2009 17.46.20 #2 av 4
Postet av: Torja
Har du tatt ny kalibrering av receiver med din nye subb? Hva er crossover innstilt på i receiver? I tillegg må du kansje flytte rundt på subben. Plaser den f.eks i et hjørne. Har du lydtrykksmåler så kan du kjøre noen sinus toner for å opptimalisere lydtrykket fra den. Det er i alle fall anbefalt.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2009 18.30.02 #3 av 4
Postet av: folkvord
Har tatt kalibrering etter at jeg fikk subben, crossover står på 80 hz.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2009 18.38.09 #4 av 4
Postet av: Torja
Husk at crossover på subben må stå over 80 så den ikke kutter bass signalet lavere enn det receiveren sender til den. Ellers kan du jo prøve å flytte på subben for å høre om det blir bedre bass, hvis den står et annet sted. Skru opp db på surond receiveren for bass kanalen og til slutt evt juster på fasen for å se om du evt får bedre bass i lytteposisjonen. Det beste er hvis en kompis kan skru mens du selv lytter i lytteposisjonen. Lykke til :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar