Logo

Problemer med Onkyo TX SR607 og HD-dekoder fra Canal Digital

Skriv et svar
22.06.2009 18.09.47 #1 av 2
Postet av: eboffen
Hei

Jeg er ny på forumet og håper det finnes "kloke hoder" her som kan hjelpe meg med et lite problem.

Jeg har akkurat kjøpt meg en reciever fra ONKYO (TX SR607). Til denne har jeg koblet en HD digital dekoder (HD PVR)fra CANAL DIGITAL via HDMI. Det går så i tillegg en HDMI kabel fra recieveren til fjernsynet. Ved bruk av dette oppsettet har det oppstått et problem. Jeg har satt opp dekoderen til å levere en oppløsning på 720p. Hvis recieveren slås på ETTER dekoderen går dekoderen automatisk inn i "bildemenyen" og endrer oppløsningen til 576p. Jeg må da manuelt skifte til 720p, trykke "OK" og deretter gå tilbake til TV-bildet. Det samme skjer hvis recieveren står på "Cable/SAT" og jeg skifter feks til "CD" for så å skifte tilbake igjen mens dekoderen står på. Dekoderen går da automatisk inn i bildemenyen og den står med oppløsning til 576p slik at jeg igjen må manuelt sette den tilbake til 720p. Dette blir noe "tungvint" i lengden. Jeg har testet med å koble dekoderen rett til fjernsynet via HDMI. Da oppstå ikke dette problemet (feks når jeg slår fjernsynet av og på). Dette er imidlertidig ikke en gangbar løsning da fjernsynet bare har en HDMI-inngang. Jeg må derfor koble dekoderen via recieveren. Dette leder meg til den konklusjonen at recieveren sender ett eller annet signal til dekoderen når den slåes av eller når jeg velger en annen inngang enn den som dekoderen er koblet til, som forteller dekoderen at oppløsningen skal stå til 576p. Mitt spørsmål blir derfor om dette er et kjent problem og evnt om noen har et tips om hva jeg kan gjøre for å få bukt med det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 14.08.25 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
>Jeg ville tatt kontakt med levernadøren, eller forhandleren og spurt om råd. Dette kan være en HDMI-bug, og det er ikke sikkert at det er reciveren som er problemet. Kan godt hende det er tven som gir reciveren beskjed om å switche. I utgangspunktet så lenge paraboltuneren er stilt inn på HD 720p så kjører du jo bare signalet rett igjennom reciver til tv, å da skal det ikke være nøye hva reciveren står på. Du HD tuneren til canal Digital skalerer jo de kanalene som ikke er hd, så det er ikke nødvendig for tv, eller reciver å skalere enda mere... Sjekk om du har noe som heter pass through på reciveren...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar