Logo

Problemer med NAD T753 (løst)

Skriv et svar
17.11.2005 20.17.51 #1 av 2
Postet av: nc
Har en NAD T753 som jeg snart har hatt i ett år.
De første månedene jeg hadde den brukte jeg den bare til stereo på noen eldre JVC høyttalere (3-veis med 6.5" bass) i tillegg til at jeg har tilkoblet en Cerwin-Vega 15" aktiv bass via signalkabel.

Dette fungerte kjempegreit, og gjør det fremdeles.

Jeg har nå i senere tid fått tak i noen høyttalere til, av forholdsvis ukjent merke kalt Koda. Tror det er noe møkk for å være helt ærlig! Men det kommer lyd ut av dem, så da er jeg fornøyd!

Problemer er at når jeg har tilkoblet center og bakhøyttalere så har forsterkeren en tendens til plutselig å bare skru seg av! Den kan ha stått på i flere timer før dette skjer, men den kan også bare ha vært på i 2 sekunder. Det rare er at den kan skru seg av selv om det ikke kommer inn-signaler, og også når den kun står på stereo.

Jeg har nøye sjekket at det ikke er kortslutting på høyttalerkablene, og har målt at det ikke er kortsluttning i høyttalerene heller. (cirka 8 ohm på alle høyttalerene)

Jeg har videre hatt forsterkeren inne til sjekk, og etter en måned med undersøkelser og sjekker fant de ingenting galt med den.

Som sagt, har jeg bare tilkoblet fronthøyttalerene er det ikke problemer.

Er det da disse Koda-høyttalerene som jeg bruker bak og som senter som er problemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 23.38.07 #2 av 2
Postet av: nc
Virker som om det rett og slett er høyttalerkablene som går til bakhøyttalerene som det er kortsluttning på.

Bra det hverken var forsterker eller høyttalere iallefall.
Får vel måle skikkelig etter kortslutning en plass.. snodig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar