Logo

Problemer med Force 536S-CV

Skriv et svar
14.12.2006 12.36.56 #1 av 6
Postet av: Glorfindel
Jeg har et merkelig problem med min Force 536S-CV satelitt tuner.
Annenhver gang jeg slår den av går den i heng. Må da ta strømmen av/på for at den skal virke igjen.
Dette er tredje boksen jeg har, og dette skjer vistnok bare hos meg.
Boksen ellers fungerer helt fint (Har en og annen heng i andre situasjoner også, men...).
Hva kan være gale?
De som bor i nabohuset har teleslyng. Kan dette virke inn?
Jeg prøvde en Digiality boks en stund, og denne feilet aldri.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2006 07.59.46 #2 av 6
Postet av: Bobben
"Glorfindel" skrev:Jeg har et merkelig problem med min Force 536S-CV satelitt tuner.
Annenhver gang jeg slår den av går den i heng. Må da ta strømmen av/på for at den skal virke igjen.
Dette er tredje boksen jeg har, og dette skjer vistnok bare hos meg.
Boksen ellers fungerer helt fint (Har en og annen heng i andre situasjoner også, men...).
Hva kan være gale?
De som bor i nabohuset har teleslyng. Kan dette virke inn?
Jeg prøvde en Digiality boks en stund, og denne feilet aldri.


Det kan være diseqC switchen. Test uten DiseqC switch og se hva som skjer.


Går ut fra at du ikke har koblet flere mottagere på samme antenne ? Dersom du har loopet Force sammen med en Viasat mottager så kan det oppstå probldemer.

Force boksen kan henge hvis den ikke har signal når den stiller klokka når du setter mottageren i standby.

Den kan også henge dersom du bruker en litt dårlig CAM.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2006 12.54.00 #3 av 6
Postet av: Glorfindel
diseqC swith kan det ikke være, for det har jeg ikke (kun en LNB).
Viasat har jeg ikke, kun CD, så kun én tuner.
CAM har jeg vel heller ikke, da Force'n har innebygd korteleser for CD (Conax?)
Signalstyrken er vanligvis rundt 85% med en feilkorrigering (hva det nå heter de tallene som står nederst) på 5-15. Veldig bra, med andre ord.

Noen andre ideer? Jeg er tom. Har forøvrig hatt problemet i ett og et halvt år, siden jeg skiftet fra Nokia til Force. Hvorfor jeg skiftet var fordi Nokia tuneren (260S) gikk i heng!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2007 12.00.47 #4 av 6
Postet av: Glorfindel
"Bobben" skrev:
Force boksen kan henge hvis den ikke har signal når den stiller klokka når du setter mottageren i standby.


Dette tipset var interessant, så nå viser tuneren kanal istedenfor klokke når den brukes.
Men, akk, fremdeles går den i heng av og til når jeg slår den over i standby.

Hva kan det være?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2007 17.45.29 #5 av 6
Postet av: hajo
"Glorfindel" skrev:
"Bobben" skrev:
Force boksen kan henge hvis den ikke har signal når den stiller klokka når du setter mottageren i standby.


Dette tipset var interessant, så nå viser tuneren kanal istedenfor klokke når den brukes.
Men, akk, fremdeles går den i heng av og til når jeg slår den over i standby.

Hva kan det være?


det er vel ikke noe med strømnettet der hos deg, eller stikk kontakten du tar strøm fra??
hvis du har mulighet, prøv en tredje tuner modell, hvi den også henger seg opp på samme måten, så kan det være noe med nettet, kanskje??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 18.08.10 #6 av 6
Postet av: Glorfindel
Akk, mange GODE tips.

Den boksen jeg har nå er faktisk den tredje.
Jeg har også tatt strøm fra en helt annen kurs.
Jeg har også flyttet boksen så langt vekk fra min TV tuner som en scart kabel lar meg gjøre.
Alt til ingen nytte. :cry:

Er der folk der ute med samme tuner som IKKE har problemer i nærheten av hva jeg har?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar