Logo

Problemer med en Harmon Kardon forsterker

Skriv et svar
28.06.2007 17.31.55 #1 av 2
Postet av: McPersen
Hei.

Fått meg en ny forsterker, en Harman Kardon 245 http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=1745. Fått den koblet til, MEN har et par problemer (ikke nødvendigvis den, men noen innstillinger e.l.). Til å begynne med hadde jeg bare fire høytalere, to foran/to bak. Enkelt og greit. På displayet til forsterkeren, viste den bare de to i front. Så vidt jeg skjønte registrerte den kun de to høytalerene foran, men ikke de bak. Det rare var jo at det kom jo lyd fra alle kanter likevel. Så jeg tenkte jo ikke stort mer om det. Så skaffet jeg meg en senterhøytaler. Etter at jeg koblet til den, gikk jo alt av skaftet. Diskant og mellomtone forsvant fra fronthøytalerene. Tja, tenkte jeg og regnet egentlig med at jeg hadde forandret på noen innstillinger som jeg ikke skulle ha gjort. Så jeg gikk tilbake til fabrikkinnstillingene. Det fungerte ikke. Så jeg koblet ifra senterhøytaleren. Ingen forandring.

Så da sitter jeg her. Med mye bass, men ikke stort annet av lyd. Jeg kan egentlig ikke så altfor mye om lydanlegg o.l. så derfor har jeg ikke lekt ekspert og prøvd mye avanserte greier. Men noe galt er det, om det er fra utstyret sin side, eller fra min side, det vet jeg ikke. Så håper at det er noen her som kan gi meg noen tips, så jeg kan komme meg nærmere roten til problemet.

På forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 16.59.31 #2 av 2
Postet av: the white lotus
Vet ikke noe spesielt om denne recieveren, men kan jo hende du må manuelt stille inn på 5.1 på recieveren...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar