Logo

Problemer med bilde på noen filmer ved HDMI-avspilling.

Skriv et svar
31.12.2006 16.55.24 #1 av 1
Postet av: Ermo
Jeg har et litt merkelig problem, synes i alle fall jeg.

Jeg har en Toshiba SD-350E med HDMI-utgang. Denne er koblet til en LG prosjektor med overgang til DVI. Jeg har nylig begynt å bruke dvd-spilleren til dette formålet, da noe av det andre utstyret mitt gikk litt i vasken :)

Så tenkte jeg å sveive i gang Istid 2. Den sveives jo for så vidt i gang, MEN det kommer jo ikke noe bilde. Det er vel kanskje ikke helt sant heller, for bildet på veggen endrer seg jo noe. Det blir lyst lilla, så det er tydelig at det er en eller annen form for signal. DVD'en surrer og går, og lyden spilles av. Men hva skjer med bilde?

Når jeg setter i en av mine Asterix-filmer ( den tegnede typen ) fungerer det utmerket. Men disse er kanskje spilt inn på en annen måte, da disse holder mye lavere bildekvalitet.

Kan de ha noe med formatet/kvaliteten de er spilt inn i? Er litt grønn på akkurat dette, så jeg vet nesten ikke helt hva jeg snakker om en gang ;) Men jeg har intrykk av at problemet kanskje ligger der et sted, kombinert med HDMI-utgang/kabel.

Det må jo sies at når jeg kobler til kompositt-kabel får jeg bilde ved avspilling av Istid 2 og Biler ( som jeg har samme problemet med )

Takknemlig for innspill og forslag til løsning på dette problemet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar