Logo

Problem med Cerwin-Vega subwoofer CLS12S

Skriv et svar
15.03.2005 21.15.49 #1 av 6
Postet av: Bobben
Jeg har fått et problem med en classic 12S subwoofer fra Cerwin Vega.
http://www.cerwin-vega.com/products/hom ... sc12s.html

Den er kjøpt like før jul. Den har nå begynt å kutte ut etter noen timer
selv om belastningen er minimal (normal tv lyd på forholdsvis lavt nivå).

Når wooferen kobler ut er kjøleribbene bak på subwooferens integrerte
forsterker er så varme at man svir fingrene dersom en tar på de. Regner med at subwooferen kutter ut pga. varmegang . Burde forsterkeren bli så varm når belastningen er minimal ?

Er dette normalt eller er det sannsynlig at det har oppstått en feil i
subwooferen ?

Har også lagt merke til at det kommer en liten "smell" i subwooferen når den kutter ut. Dette har det også gjort hele tiden når den slås av på normalt vis.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2005 21.34.32 #2 av 6
Postet av: RfR
her kan jeg garantere at det er en produksjonsfeil i forsterker delen.... min CLSC 15S blir sjelden særlig varm, heller ikke under en hard økt :P
Det smellet du hører er forsterkeren som slår seg av, med deg så skjer dette pga den termiske sikringen på forsterkeren slår seg ut pga for mye varme.
Dette er igjen noe som ikke skal skje før under ekstrem belastning eller at forsterkeren med et uhell feks blir tildekt av noe.


Nei, ta den med til leverandør å få deg en ny..... det her er garanti
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2005 14.17.51 #3 av 6
Postet av: Bobben
"RfR" skrev:her kan jeg garantere at det er en produksjonsfeil i forsterker delen.... min CLSC 15S blir sjelden særlig varm, heller ikke under en hard økt :P
Det smellet du hører er forsterkeren som slår seg av, med deg så skjer dette pga den termiske sikringen på forsterkeren slår seg ut pga for mye varme.
Dette er igjen noe som ikke skal skje før under ekstrem belastning eller at forsterkeren med et uhell feks blir tildekt av noe.


Nei, ta den med til leverandør å få deg en ny..... det her er garanti



Leverte inn subwooferen på HiFiklubben. Det tok 7 uker før den var ferdig. Det stod noe om "ingen bias justering" og at forsterker delen er byttet ut. Da er den sikkert så god som ny :-)

Nå fungerer den slik den gjorde da den var ny like før jul. Det er mimimal varme i kjøleribbene ved vanlig bruk ( dvs. tv lyd). Wooferen har stått på i snart 48 timer uten noe problem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2005 14.44.46 #4 av 6
Postet av: RfR
Gratulerer med en "ny" subb

Syns fremdeles at 7 uker er lang tid.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2005 15.02.15 #5 av 6
Postet av: boly
"RfR" skrev:Gratulerer med en "ny" subb

Syns fremdeles at 7 uker er lang tid.


enig med RfR, dette tok i overkant lang tid, men nå er alt i rute og jeg tipper du er fornøyd.....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2005 15.34.48 #6 av 6
Postet av: Typhoon7
7 uker hørtes mye ut, men det viktigste er jo at den nå fungerer som ny :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar