Logo

prisliste Panasonic TH-42PV70: Best på hjemmekino.no

Skriv et svar
09.06.2007 20.57.56 #16 av 48
Postet av: monitor
"MindWaste" skrev:
Jeg har veldig moro av at vi her på hjemmekino.no på noen få utvalgte produkter slår de etablerte betalingspristjenester!!

Ingen tvil om at du og alle andre "prisjegere" gjør en kjempejobb!

No comment! :oops: :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 16.42.57 #17 av 48
Sent igår natt åpnet jeg dagens lokalavis, hvor en butikk som skulle gjenåpnes etter oppussing hadde en to siders annonse med EN vare som jeg gjerne ville dele med dere:

http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price

Den finnes garantert IKKE på noen andre prislister.
Har heller ikke verdi for andre enn de som bor i området...

:P

Har fjernet prisen pga.at tilbudet er over.
15.06.2007 21.50.42 #18 av 48
Postet av: Picko
11.090 på AV Hifi. Prisliste oppdatert.
15.06.2007 23.12.47 #19 av 48
"Picko" skrev:11.090 på AV Hifi. Prisliste oppdatert.

Det er bra Picko! Powerbuy viser seg igjen å være en stor Floppybuy.
Ideeen er god men IKKE om den KUN spekker lommeboka til "Han Du Vet".

Jeg har virkelig lurt på hvorfor prisavslaget ALLTID er så lite. NOEN må jo stikke av med gevinsten!

Ellers så er det som skjer nå i tråd med det jeg leser andre steder:
Panasonic senker sine priser ifm. lanseringen av Pioneer sin nye serie.

Når også Samsung ( og i en viss grad LG) begynner å snuse på klatrepoengtrøya, DA begynner det å bli interessant.

Jeg kunne sammenligne toppspesifiserte tv-er i andre formater idag med Samsung sin nye serie, OG sammenligne den direkte med Pioneer 507. Ingen tvil: på 50" så sitter Samsung i samme bil som Pioneer og Panasonic!! Og på designsiden så vil også LG gjerne være med!

For øyeblikket så latterliggjør plasma LCD på naturlige bilder. MEN jeg må inrømme at jeg fikk hakeslepp da jeg så Sony sin nye hvite designtv vise frem "Istid" (var det en 37"?) Jeg fikk ikke med meg typebetegnelsen eller noe som helst (jeg var der i et annet ærend). Den fargemettheten og lyden i tv-en (til over 30K) var imponerende. Samtidig er det ikke noe tvil om at en plasmatv i 50" i samme prisklasse slår knock-out på alt annet. Utenom SED kanskje, men det har jeg ikke SED ennå...

NÅ er det kvelden!!
19.06.2007 08.30.39 #20 av 48
Postet av: Kim René
Jeg må si at jeg er sjokkert. Prisene raser jo!! Gå inn på lefdal.no og se prisen på 42PX70!!
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
19.06.2007 20.25.22 #21 av 48
"Kim René" skrev:Jeg må si at jeg er sjokkert. Prisene raser jo!! Gå inn på lefdal.no og se prisen på 42PX70!!

Enig Kim René. Dette er en meget god pris! Bra at du oppdaterer prisen og gjør oss oppmerksom på dette. Dette må da bli folkeplasmaen! 8)
19.06.2007 20.48.19 #22 av 48
Postet av: morsk
Merkelig..Klikk på linken for Elkjøp her http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price

Og prisen 10 995,- kommer opp. Gå så på menyen på venstre side og finn Tv'en på den måten gjennom de vanlige menyene. Da er prisen plutselig 1000 kroner høyere!

Betyr dette at Elkjøp registrerer at klikket kommer fra Hjemmekino.no og justerer prisen deretter?
19.06.2007 21.22.11 #23 av 48
Postet av: Rune
Intressant, men jeg antar det har en annen teknisk forklaring.

Hvis du søker på modellen finner du kun den på 10995.

På den annen side så ønsker ikke Elkjøp å være deltaker i slike prissammenligningsmotorer slik at det kan jo alltids hende de har gjort noe lurt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
19.06.2007 21.35.31 #24 av 48
Postet av: morsk
"Rune" skrev:Intressant, men jeg antar det har en annen teknisk forklaring.

På den annen side så ønsker ikke Elkjøp å være deltaker i slike prissammenligningsmotorer slik at det kan jo alltids hende de har gjort noe lurt.

He he.ja hvem vet? Men mest sannsynlig er det en teknisk Leif som som antyder. Copy og Paste på Url'en som viser 11 995,- gir 10 995,- når den åpnes i et nytt vindu.
19.06.2007 21.36.57 #25 av 48
Postet av: orso
10k for 42PX70! Det er helt sykt. Da snakker vi om mye for pengene.
19.06.2007 21.42.25 #26 av 48
Postet av: Rune
Ja, det er et vanvittig godt kjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
19.06.2007 22.52.14 #27 av 48
"morsk" skrev:
"Rune" skrev:Intressant, men jeg antar det har en annen teknisk forklaring.

He he.ja hvem vet? Men mest sannsynlig er det en teknisk Leif som som antyder. Copy og Paste på Url'en som viser 11 995,- gir 10 995,- når den åpnes i et nytt vindu.

Dette er en feil og for høy prisangivelse. Men når du legger varen i handlekurven endres den til 1000 kroner mindre.

Jeg legger også av og til merke til at linken til et produkt vi legger inn på prislisten, blir lagt død, og lagt inn på en annen link... Det betyr jo at noen legger arbeid i å usynliggjøre sine priser. opplevd dette på Siba, Elkjøp og Lefdal.
20.06.2007 20.16.28 #28 av 48
Postet av: Picko
Når jeg forsøker å legge TV-en i handlekurven på lefdal så får jeg: «For øyeblikket ikke tilgjengelig i vår nettbutikk» :/
20.06.2007 20.20.25 #29 av 48
"Picko" skrev:Når jeg forsøker å legge TV-en i handlekurven på lefdal så får jeg: «For øyeblikket ikke tilgjengelig i vår nettbutikk» :/

Skulle akkurat til å skrive det samme. Så lenge varte det tilbudet. Lureri når man først annonserer og når man skal kjøpe så er meldingen "desverre". Det samme skjer med Elkjøp sin pris: Den kan du heller ikke få kjøpt. En ordentlig butikk hadde fjernet annonseplakaten... De tre store (disse to og Expert sin nettbutikk Best Buy) har ofte "billige" varer som ligger på nettet, men som de ikke har på lager. Ofte blir prisen senket idet den ikke lengre er å få tak i i disse kjeder, eller man legger ut noen få billige tv-er. Slik dreper de konkurrenter på en pris som aldri har vært reell eller kun har vært reell i et meget kort tidsrom. For ordens skyld: Best Buy oppdaterer ikke sine produkter som ikke er på lager uansett ( også de med dårlig pris). I noen tilfeller ser man også dette at Lefdal/Elkjøp (samme eier tror jeg: Dixons) har dette, men i tillegg dreper de konkurrenter på populære produkter ved å selge noen få eksemplarer til underpris. Dette bør konkuransetilsynet ta en titt på: Især når BEGGE butikker kjører samme opplegg på samme tid, selvom de opererer med en liten prisforskjell; Da er det vanskeligere å ta dem på prissamarbeid. Samarbeid om prisettingspolitikk er opplagt. De samkjører nå et sleipt opplegg slik at konkurrenter ikke får solgt markeds mest populære plasma tv for tiden. Det gagner dem, for da kjøper man sin tv på Hellkjøp eller Sleipdal :twisted:

Jeg fjerner prisene midlertidig innttil vi får en reell pris. De kan stå der så lenge produktet er å få tak i :evil: :evil: Håper at dette er grei skuring, så lenge jeg prøver å ta opp kampen med de store kjedene på å være notert på våre prissider. Nå skal jeg sjekke om flere av prisene til Lefdal og Elkjøp er reelle.

Til sist: Jeg prøver å holde listene på Panasonic og Pioneer sine mest populære produkter oppdatert. Når første og siste pris er oppdatert på datum er resten av prisene korrekt. Håper også at dette er grei skuring.
Dere andre må også fortsette med å oppdatere prisene, slik dere har gjort: Uten slike som Picko og kim René så klarer vi ikke å beholde status som den største og mest uavhengige prisliste i Norden på de mest populære produkter ( ihvertfall innefor plasmatv-fronten!)

Vil gjerne ha enda større konkurranse på andre produkter her på hjemmekino!! :mrgreen:
21.06.2007 06.14.54 #30 av 48
Postet av: Buckwee
Eg bestilte px`en på lefdal sin side i går, det gjekk fint. mottar tven 27/6.
Etter eg leste her, så ringte eg inn for å sjekke. Fekk beskjed om at tven kom inn på hovedlager den 26/6 og eg skulle kunne hente den i Stavanger 27/6. Så eg har vertfall ikkje hatt noe problem med levering :D
Skriv et svar