Logo

Popcorn Hour A-100

Skriv et svar
24.04.2008 22.45.46 #1 av 6
Postet av: jivac
Noen som har innspill eller erfaringer angående Popcorn Hour A-100?
http://www.popcornhour.com/onlinestore/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2008 22.57.42 #2 av 6
Postet av: petre2006
Solgt to sånne, fikk såvidt testet den ene, og konklusjonen er like enkel som ingressen her; den er helt grei. Ikke forvent deg Full HD og en superdings for under tusenlappen, men den gjør akkurat hva du kan forvente deg for en sånn sum. GUI'et er enkelt å bruke, støtter NAS og er vel stort sett snill og grei. MEN, Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra noe High End utstyr hvis det var det du håpet på.

En duppedings, som fungerer er min konklusjon.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2008 16.07.20 #3 av 6
Postet av: jivac
På hvilken måte tilfredstiller ikke denne visning av Full HD i større grad?
Hvordan fungerte det ved 720p syntes du?
Har du andre alternativer du ville anbefalt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2008 18.03.12 #4 av 6
Postet av: petre2006
Nei, altså, det er en streamer, og kun det. Det er om mulig en av de streamerene på markedet som her bredest støtte for ulike filtyper. Dette er IKKE en Blu Ray og/eller HD DVD spiller. Dette er en boks som tar imot signalene og gir det videre i rett format til f.eks panel og reciever. Jeg fikk prøvd den på min PJ (PE8720, 720p) men ble ikke nevneverdig imponert over det SD materialet jeg hadde liggende som kunne streames. Den kjører det rett igjennom, og videre sender dette til PJ/reciever.

Kan nevne etter å ha bygget litt forskjellige HTPC'er den siste tiden, har jeg nok blitt bortskjemt med SD oppkonverteringer tilnærmet HD kvalitet, og her er denne boksen lysår bak. MEN, til snaue 1200,- er dette ett røverkjøp om du har en NAS eller andre ting som den kan bli forsynet av på nettverket ditt/internett. Jeg gjenntar, dette er en duppedings som fungerer, og jeg hverken kan eller vil anbefale deg noe annet til den prisen,der er den uslåelig.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2008 19.25.37 #5 av 6
Postet av: talisare
Hva mener du med at det "bare" er en streamer:)? Du kan jo f.eks sette i en harddisk og spille av filer rett fra boksen også. Kopierer du inn en HD-dvd elelr Blu-ray på pcen / interndisken i Popcorn'en så får du jo spilt den av. Boksen har dessuten hardware i seg for å ta seg av dekodingen av filer / audio. Slik du definerer det høres ut som du tror alt blir dekodet på pcen og sendt til boksen som så bare sender det videre:)

Den støtter 1080p uten problem. Ikke over smb shares men hvis du prøver noe litt raskere vil du se at det funker. Det 1080p materialet jeg har testet å spille av står ikke tilbake for det jeg får ut fra HD-dvd spilleren min.

Jeg ville derimot gått for en HTPC + ubuntu + xbmc for linux løsning fordi selv om Popcorn'en er bra så har den et GUI som er fra 80tallet i forhold til xbmc :)

Konklusjonen min er likevel som din. Til prisen er den genial og den er et fint inngangspunkt for de som vil prøve seg på å ha et media center.. men jeg savner for mye fra xbmc. Planen min var å bruke denne som mellompunkt fra xbmx for gamle xbox'en min inntil jeg følte jeg hadde kontroll på xbmc for linux men jeg ser nå at jeg nok bare må kjøre på fordi dette holder ikke for mitt behov.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2008 23.22.26 #6 av 6
Postet av: petre2006
"talisare" skrev:Hva mener du med at det "bare" er en streamer:)? Du kan jo f.eks sette i en harddisk og spille av filer rett fra boksen også. Kopierer du inn en HD-dvd elelr Blu-ray på pcen / interndisken i Popcorn'en så får du jo spilt den av. Boksen har dessuten hardware i seg for å ta seg av dekodingen av filer / audio. Slik du definerer det høres ut som du tror alt blir dekodet på pcen og sendt til boksen som så bare sender det videre:)


Vel, du skriver det akkurat det samme selv. ;-) Den streamer dataene, fra en ekstern kilde, så være harddisk eller andre løsninger som f.eks PC. Har vi noe uklart da? :-) Selve bildebehandlingen i boksen, hvis det i det hele tatt er noe, er ikke akkurat imponerende, men da snakker jeg om SD. Derimot, HD materialet er akkurat som HD skal være, men man må rippe dataene ut på disk før man spiller det av.. Likevel, tror vi er samkjørte, den gjør det en 1200,- boks skal gjøre. En fin inngangsportal til HTPC.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar