Logo

Plutselig lavere lyd fra den ene høytaleren

Skriv et svar
12.02.2009 11.58.48 #1 av 2
Postet av: Andis
Heisann.
Skrudde på min HK avr 635 i dag, og merka at den ene fronthøytaleren spilte veldig lavt i forhold til resten.
Har prøvd å resette receiveren, men til ingen nytte.
Når jeg skrur på receiveren, så hører jeg en skurre lyd i høytaleren som ikke spiller i 2 sek, helt til de andre starter å spille. Hvis jeg legger øret inntil diskant så hører jeg at det er lyd som kommer, men veldig lavt i forhold til resten.
Har også prøvd å bytte om kablene til frontene, og da bytter de bare på problemet.
What to do?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2009 12.53.11 #2 av 2
Postet av: Jerome
Du kan prøve også med en annen høyttaler kabel. Prøvd å se om det kunne være koblingfeil på receiver og/eller høyttaler.
Prøvd å bruke andre kilder (CD, radio, DVD) for å verifisere at problemet ikke ligger i en kilde eller en signal kabel.

Når du har funnet hva som feiler så må du ta kontakt med butikken hvor du har kjøpt varen eller importøren for å rette opp feilen.

Fra det du beskriver så tror jeg at det er receiveren din som feiler men det må du være 100% sikker før du sender den til service.

Lykke til!

EDIT: vær forsiktig når du spiller musikk å ikke spille for høyt. Hvis det skulle plutselig skjer noe uventet i receiveren din så kan du skade din høyttaler (lite sannsynlig men mulig).
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar