Logo

play station 3 el vanlig blueray spiller?

Skriv et svar
12.10.2008 15.36.03 #1 av 9
Postet av: ziik
Er playstaions 3 det beste alternativet i dag? tenker også bilde kvalitet!!
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2008 16.42.29 #2 av 9
Postet av: Rune
På avspilling av Blu-Ray er det små forskjeller på bildekvalitet, og det er ingen entydig oppfatning om at PS3 er dårligere enn andre. Når det gjelder avspilling av DVD er den en oppfattelse av at PS3 er dårligere enn gode DVD spillere. Men det samme kan sies om inntrykkene av nye BD spillere.

Det som er fordelen med PS3 er at den er rask og kan gjøre så mye annet.
Ulempene er at den ikke kan dekode de nye lydsystemen og sende de ut analogt hvis man har en litt eldre receiver uten hdmi.

Nå begynner BD spillerne å bli rimelige og Sony BDP-S350 og Samsung 1500 er 2 spillere som er såpass rimelig priset og det kun var BLu-ray du var ute etter så ville jeg vurdert dem.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2008 19.29.55 #3 av 9
Postet av: Blueflame
Når det gjelder dette med lyd fra PS3 så trenger jeg litt hjelp. Jeg skjønner ikke greia her.

Jeg har valgt på PS3 at lyden skal sendes via HDMI og at den skal sende alle mulige støttede formater.
Og lyd via HDMI fungerer fint.

Men det er en annen innstilling på PS3 også, der skal man velge mellom "datastrøm" eller "linær PCM" som lyd ut.

Hva er forskjellen på disse og hvilke bør jeg velge? Jeg har en Pioneer VSX-LX60 hjemmekino receiver som har støtte for alle tenkelige lydformater.

Hvordan får jeg best mulig utnyttelse av lyden her?

Noen som kan hjelpe meg?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2008 20.32.11 #4 av 9
Postet av: Torja
Du skal velge PCM. Da dekoder PS3 alle lydformatene selv, inkludert de høy oppløste HD formatene og sender det ut over HDMI. Med "datastrøm" så sender den ut rådata. Desverre kan den ikke sende de nye høyoppløste formatene som "datastrøm" som så blir nedkonvertert til vanlig DD. OK :?: :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 12.35.10 #5 av 9
Postet av: Blueflame
Ok. Da er jeg med. Jeg tenkte at datastrøm ville være det beste valget, slik at receiveren tok seg av dekodingen. Da receiveren trolig er bedre til dekoding enn PS3. Men hvis ikke PS3 kan sende de nye HD lydformatene komprimert via HDMI, så får jeg velge LPCM.

Men hva med optisk da? Kan PS3 sende den nye HD formatene via optisk da som datastrøm?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 14.24.04 #6 av 9
Postet av: Torja
De nye HD formatene i datastrøm sendes kun over HDMI. I multikanal i alle fall. Det er "vanlig" DTS og DD som kan sendes over den optiske kontakten. Står en del om dette i guiden her: http://www.hjemmekino.no/guide/bluray_sound.aspx
Jeg må legge til at da jeg ikke hadde mulighet til å sende lydsignalene fra PS3 over HDMI men måtte nøye meg med optisk, så var lyden fra Blu-ray filmene alikavel svært god og mettet av inntrykk. Det er gjerne den beste kvaliteten på DD eller DTS sporet man kan få.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 15.29.35 #7 av 9
Postet av: Blueflame
"Torja" skrev:De nye HD formatene i datastrøm sendes kun over HDMI.


"Torja" skrev:Desverre kan den ikke sende de nye høyoppløste formatene som "datastrøm" som så blir nedkonvertert til vanlig DD


Her snakka du vel litt rundt deg selv? hehe..

Men altså, hvis jeg har skjønt det riktig. DTS-HD og Dolby True HD kan ikke sendes fra PS3 verken via optisk eller HDMI. Kun via HDMI hvis PS3 dekoder det til LPCM. Ellers må jeg nøye meg med vanlig DD eller DTS hvis jeg sender lyden som datastøm via HDMI eller optisk. Med andre ord, et minus med PS3.

Når PS3 som satt opp for å sende LPCM, og Bluray filmen spiller av Multi-DTS HD "som det står øverst på skjermen" så står det kun PCM i receiver displayet. Hører jeg da virkelig DTS HD ?? Jeg stusser fordi jeg synes ikke lyden er noe å skryte av. Jeg får nesten bedre lyd ved å sette PS3 på datastrøm, bluray filmen spiller da KUN av vanlig DTS og det står da DTS i receiver displayet. Lyden er da hakket bedre. Men jeg vil ha HD lyd.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 18.09.08 #8 av 9
Postet av: Torja
Det er HD lyd, men det er PS3 som dekoder den og sender den som LPCM over HDMI. Hvis Ps3 kunne sendt det over HDMI som datastrøm ville det vært Receiveren som dekodet og det vil stå DTS HD master i displayet. Altså HD lyd. Teoretisk skal det ikke være noen forskjell om receiveren eller PS3 dekoder. Hvis du opplever lydbildet som slankere(dårligere), så er det nok andre steder i kjeden som er skyld i det. Kansje du hadde fordeler av å prøve en dedikert blu-ray spiller som sender HD lyd som datastrøm.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 19.25.53 #9 av 9
Postet av: Blueflame
Ok. Nå er jeg med. Leste også linken som du la ut. Ja, får jeg være fornøyd med slik det er. Kommer vel en dedikert bluray spiller i hus etterhvert. Takk for hjelpen :-)
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar