Logo

Plassering av TV på vegg

Skriv et svar
20.01.2009 22.57.58 #1 av 5
Postet av: VingeFaan
Som nevnt i en annen tråd ble det en LX5090 på meg. Nå har jeg flyttet inn i ny leilighet og fått TV i hus, men ikke pakket ut. Det var med en stensil som jeg har klippet til så den passer med TVen og hengt den opp på veggen. Driver og flytter litt på den og prøver å finne en ideell posisjon.

Det jeg lurer på er om det finnes en "standard" høyde/range over gulvet man bør plassere TVen (gitt antall " og eventuelle andre mål)? Inntrykket mitt er at liten endring har mye å si etter at jeg har flyttet litt rundt. Føler også at man må prøve å finne en løsning som fungerer både når man sitter i sofa etc og når man går rundt i rommet. Når jeg nå sitter i sofaen så føles den grei, men når jeg gikk inn i rommet i sted etter å ha vært ute en tur føltes det som den var for lav. :roll:

En liten ting til, bruker dere skruer i alle hull på veggfestet? Er tre hull i hvert hjørne, ser for meg å bruke et par skruer på hvert sted. Vil liksom ikke at en TV til 20k skal ryke i gulvet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 23.06.07 #2 av 5
Postet av: Rune
jeg har plassert min slik at underkant av bildet er litt i underkant av øyehøyde når jeg sitter i sofaen.

På den måten slipper jeg å anstrenge nakken. Mange henger TV alt for høyt for at det skal "se riktig ut" men bryr seg ikke om hvordan den er å benytte.

Jeg har brukt 10 skruer på min hvis jeg ikke husker feil. (gips)

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 12.42.04 #3 av 5
Postet av: VingeFaan
Ja, jeg forsøker å tenke på begge deler. Ikke så lett, men det du sier høres fornuftig ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 12.48.18 #4 av 5
Postet av: moses
Hos meg er det 58 cm fra gulv til underkant av TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2009 22.20.20 #5 av 5
Postet av: VingeFaan
Wow det syntes jeg var lavt. Min er betraktelig høyere, mulig litt for høy. Etter enorme mengder bannskap pga en litt røten mur måtte jeg mer eller mindre plassere TVen der muren tillot det. Men ble godt fornøyd, nå mangler bare at jeg får LX01-anlegget, PS3 og TVbenk så bør det være muligheter for stor nytelse fremover :)

HDdekoder er allerede på plass!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar