Logo

Plassering av fjernsyn/høyttalere

Skriv et svar
10.12.2008 21.25.57 #1 av 3
Postet av: Morten21
Hopp.

Har nettopp bestilt Yamaha RX-V 663. Kommer nok til å bestille Dali Lektor 1 til bruk som fronthøyttalere inntil videre. Sammen med en XTZ sub, enten 8" eller 10".

Det neste halvåret bor jeg i en idiotisk stue, sett fra et "hjemmekino-perspektiv." Er særs usikker på hvordan jeg skal løse det.

Bilde:



Må nok til med stativ til Lektor 1. Skapet bak TVn kan flyttes. Men likevel blir det knapt med plass i forhold til døren til høyre. Tror løsningen må bli veggfeste som er dreibart. Altså feste ett på sideveggen til venstre, og da dreie høyttaleren mot min posisjon. Det samme på veggen helt inntil døra, og så fjernsyntet noe skråstilt som nå. Sitteplassen min kan jeg dra litt til høyre for å komme mest midt mellom talerne.

På hihiklubben.no står det "Veggfeste inkludert: gummiføtter" - noe usikker på hva det skal bety. Må høre med de, med mindre noen her vet.

Innspill til opplegget?
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 16.10.54 #2 av 3
Postet av: dAVinci
Du bør nok ha begge høyttalerene på stativer ja. Hvis du senere har planer om å henge høyttalerene på vegg så kan du jo handle noen billige stativer. Brukt kanskje?

Dali Concept 1 har "inkludert veggfeste" på den måte at det er et "omvendt nøkkelhull" bakpå som gjør at den kan henge på en skrue på veggen. Gummiføttene er vel til å klistre på enten bak eller under avhengig av om du henger den på vegg eller setter den i bokhylle. Tror det er dette de mener.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 09.53.10 #3 av 3
Postet av: Morten21
Heller mest mot gulvstående høyttalere nå, jamfør Dali Concept 6-tråden.

Da er jeg egentlig kvitt problemet, ved at jeg bare setter de opp på hver sin side av fjernsynet (selv om det blir trangt!).
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar