Logo

Plasma TV henges på vegg

Skriv et svar
07.12.2004 13.40.46 #1 av 6
Postet av: quanu
Har kjøpt en plasma TV og vegg brakett slik at jeg kan henger den på veggen. Problemet er at det ser veldig stygg ut med masse ledninger /kabler som er koplet til til TV'en. Jeg lurer på om dere har noe tips om hvordan man "gjemme" de kablene i veggen. Jeg har en vanlig gipsvegge og har ikke lyst til å sette opp en dekkvegg for å skjule ledningene. Kjenner du til noe firma/elektrikker som utfører den type jobb i Oslo, mottar jeg tipset med STOR takk. Jeg sikter ikke til de firma som bygger om deler av huset til hjemmekino som Adapt osv.. Jeg er ute etter firma/person som utfører enklere tjeneste som å trekke kabler i veggen.
Tips motta med stor takk
:?: :idea:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 06.39.42 #2 av 6
Postet av: ter_kris
Finnes som du kanskje vet kabelskinner. Noen av disse ser ikke så veldig stygge ut. Langt bedre enn å bare la kablene henge nedover veggen.
-tk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 06.52.43 #3 av 6
Postet av: Bøgge Bakken
Skal du legge kabler i veggen må dette gjøres når man lager veggen så det enkleste for deg er å kjøpe deg en kabelkanal. Disse for i mange varianter og priser fra 10 kr til 700kr mentern. Hva slags kanal du trenger kan avhening av hvor mange kabler du har opp til TV-en. Vis du kujn skal ha en meter så kan du jo høre med elektrikere om de har noen rester av kanaler som du kan få/kjøpt billig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 07.36.41 #4 av 6
Postet av: rogot
Hei.
Bor et hull bak plasmaskjerm og et tilsvarende hull nede ved gulvlist. Trekk kablene gjennom ved hjelp av f.eks. en tommestokk e.l.
Lykke til !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2004 21.56.15 #5 av 6
Postet av: quanu
Bor et hull bak plasmaskjerm og et tilsvarende hull nede ved gulvlist. Trekk kablene gjennom ved hjelp av f.eks. en tommestokk e.l.
Har du gjort det eller kjenner du noe som har gjort det på den måten. Jeg er litt usikker om de går noe bærebjelke horisontal inni veggen.

Tusen takk for alle tips
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2004 13.48.15 #6 av 6
Postet av: rogot
Hei.

Har gjort dette utallige ganger, og aldri støtt på noen horisontale bjelker. Er veggen satt opp på "normalt" vis, er det kun vertikale bjelker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar