pederb
Hjemmekinosjef
E-post
"VACS" skrev:"pederb" skrev:"VACS" skrev:Alle veit at LCD er best til spill i gjennomsnittlig prisklasse.
Alle veit at PC er best på LCD i gjennomsnittlig prisklasse.
Alle veit at Plasma er best i film i gjennomsnittlig prisklasse.
Sitter du i et rom med mye lys og skal spille på en plasma, er du dømt!
Kanskje det er på tide å høre på folk som har peiling på dette..?
Du har ikke akkuat kommet med slåendefakta..
fred ut!
Eneste FAKTA du er kommet med, er at du bare er her for å rakke ned på folk, kom med noe som kan hjelpe stakkarn som prøver å få seg en TV. Hvem har tid til å sitte å lese poster som bare omhandler nedrakking!?
Herregud!
Må ha meg unskylt hvis du følte deg tråkket på.. Men me dine påstander synes jeg du kanskje burde holde deg godt unna..
DESVERRE, satt jeg i en time på skolen da jeg så dine påstander. Så istede for å komme med fakta (som jeg ikke hadde tid til) så ville jeg bare prøve å si hvor langt du var uttpå jorde.
Da jeg så kom hjem så jeg at en som kanskje hadde litt mer peiling anngående Plasma/LCD til spillkonsoll hadde lagt fakta på bordet. Slik så det ut:
"Plasma skal i teorien fungere like bra til spill som LCD.
Hvis kvaliteten er laber har man enten en dårlig TV eller har man ikke koblet dette optimalt.
Grunnen til at LCD foretrekkes til spill er at plasma sliter med ryktet om innbrenningsfare, noe som er höyst overdrevet når det gjelder de siste generasjoner TV'er.
Mange foretrekker også LCD pga den höye opplösningen, men jeg er i tvil om noen klarer å se forskjell på 720p og 1080p på en TV mindre en 50". Ihvertfall på noen meters avstand.
At en plasma er tregere til å oppdatere bildet ( etterslep) kontra LCD er feil. Det er faktisk LCD som sliter med dette problemet og ikke plasma."
Da sa jeg til meg selv: er ikke poenget mitt allerede kommet fram?? Jo, så da fant jeg ut at han som var ute etter et svar allerede hadde fått det.
Neste dag så jeg at du (av en eller annen grunn) ikke ga deg med din teori, hvor du rakket ned på plasma ang. bruk av spillkonsoll (stakkars plasma).
Da ville jeg nok en gang kort og godt fortelle deg at det var på tide å innse hvem som vant og hadde de beste korta på handa. Men nejda...
FRED UT!
Bygger kino =)
VACS
Aktiv
E-post
Beklager visst jeg har misforstått dette med plasma vs. lcd på oppdateringshastigeheten..
Men visst man kjøper en LCD til 15-20k idag, med responstid på rundt 5ms, kan man egentlig kalle det for etterslep?
Har en samsund 22" wide PC-skjerm, bruker den til Xbox360 av og til, den har responstid på 5ms. UMULIG å se etterslep i mine øyne ihvertfall..
Utrolig fine farger, men der er selfølgelig problemet
kontrast.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327274
En kompis av meg kjøpte seg en plasma til 20k her forleden,
testet Rainbos Six: Las Vegas (beste FPS på 360
) og der merket vi etterslep!
Det er derfor jeg kom med den påstanden jeg kom med i tidligere poster.
Sorry hviss jeg har missledet noen..
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Et forum er til for å bl.a utveksle erfaringer og det er jo det som er gjort her. Og alle har da rett til å ytre sine meninger, påstander, erfaringer og synsinger.
Kan jeg spørre hvilken plasma det var snakk om?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
VACS
Aktiv
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:Et forum er til for å bl.a utveksle erfaringer og det er jo det som er gjort her. Og alle har da rett til å ytre sine meninger, påstander, erfaringer og synsinger.
Kan jeg spørre hvilken plasma det var snakk om?
Riktig!
Den Plasmaen jeg snakker om er en 42" Hitachi, 810a eller noe sånt, 6mnd gammel ca.
A8
Aktiv
E-post
Hitachi er like bra på plasma som Norge er på fotball.
pederb
Hjemmekinosjef
E-post
Du er inne på noe.. etter det jeg har sett av slike tver, har jeg egentlig svært lite positivt å si.. design kanskje:)
Jeg har spilt utallige spill på min modet Xbox 360, til og med Rainbow six vegas. Og min PV60 har taklet alle spillene unten noen problem.
Bygger kino =)