Logo

plasering av senterhøytaler?

Skriv et svar
30.10.2008 18.35.10 #1 av 5
Postet av: steamy
Hei:)

Jeg lurte på om noen har noen tips på hvordan jeg kan plasere senterhøytaleren min?:) Tv`en min står på en tv benk, så er det skaderlig for tven hvis jeg plaserer tven oppå senterhøytaleren? Det kan jo begynne å "riste" litt når jeg drar på med litt lyd..er det bra for tv`en? Og hvordan er det å sette opp en hylle over tven og sette sentern på den? blir lydbildet riktig da?:)

takk for alle svar:)

mvh
Steamy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 18.56.14 #2 av 5
Postet av: Atle Torp
Hvilken senter er det, og er den magnetisk skjermet? Det er det første du må finne ut av.

Jeg ville gått for den ideen du selv skisserer - å skru opp en hylle rett over TV-en. Å sette en TV oppå senteren kan medføre en mekanisk påkjenning, uten at jeg egentlig har belegg for å påstå dette med sikkerhet. Men jeg kan tenke meg det, siden vi snakker om noe som har en viss egenressonans. Du kan også sette på noen gummiknotter i bakkant på senteren for å vbinkle den mot lytteposisjon.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 19.03.46 #3 av 5
"akto" skrev:Hvilken senter er det, og er den magnetisk skjermet? Det er det første du må finne ut av.


Så lenge det er flatskjerm har jo ikke dette noe å si, er det CRT-TV er det viktig at den er magnetisk skjermet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 19.06.45 #4 av 5
Postet av: Atle Torp
Det er sant. Men siden han ikke nevner det så er det greit å spørre ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 19.19.00 #5 av 5
Postet av: steamy
hehe beklager at jeg ikke sa at jeg har lcd tv:P (trudde nesten "alle" hadde det nå om dagen;P iallefall de som er her inne) Men ok:) da skrur jeg nok opp en hylle å setter den oppå den. Senteren jeg har er: http://www.surround.no/product/451744/_ ... 5_Ash.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar