Som topic sier, så er jeg nå på jakt etter en ny TV.
Jobber på sjøen og snakket med samboeren igår, den gode gamle CRT TV'n har begynt å blande sammen fargene og oppføre seg meget rart.
Siden jeg er om bord på en båt og kun surfer på nettet via satellitt, så går det ikke så fort, noe som gjør det vanskelig å få inn litt kunnskap. Da jeg ikke har så mye peiling på dagens nye TV'er.
Leste igår noen tester og artikler om Sony's W3000 serie, så da mest på 40". Men virker som at den har vært på markedet en stund, for alt jeg vet så kan det være kommet noe som er mye bedre
Prisen er tenkt mellom 10k og 20k. Helst under 15k, men dukker det opp en bra en, så kan økonomien strekkes.
I leiligheten er det en liten stue, så sitter vel kanskje bare 2,5m - 3m ifra TV'n, men vil ha en TV for fremtidige bosteder også, så vil kjøpe en TV jeg kan ha en stund. Vurderer derfor en 40". Noen synspunkter på denne strl?
Er usikker hvordan spesifikasjoner jeg MÅ ha med, men på dagens TV har jeg koblet til PC-en via SCART da PC-en brukes til å se filmer og DVD-er. Vet egentlig ikke hva som er forskjell på alle tilkoblingen heller.
Men har kommet så langt, at det er vel kanskje best med en LCD TV til mitt bruk (?). Vil også ha Full HD.
Kildesignalet for TV er idag en vanlig analog bordantenne, men iløpet av våren/sommeren, så er det planer om å få en digital mottaker hos RiksTV. Derfor har jeg også vurdert å få en TV med innebygd digital mottaker som funker i Norge så jeg slipper en ekstra boks i stua.
Har forøvrig også en Wii som er koblet til TV'n.. Ellers er det ingen ting utenom Wii'n og PC-en.
Vet ikke om jeg har glemt og opplyse om noe nå, men håper jeg får noen tilbakemeldinger og kanskje forslag på TV. Kommer meg ikke på nett så ofte, men kommer til å sjekke denne posten så ofte jeg kan.
PS! Som dere kanskje har skjønt fra posten, så har jeg ikke tenkt å springe på Expert å kjøpe den første og beste..
Edit: Har lest litt mer rundt om nå, og har blitt litt 'forelsket' i W4000 serien, virker som at den dekker de fleste av mine behov. Noen synspunkter eller forslag til andre TV'er?