Logo

Pixelfeil på Plasma??

Skriv et svar
22.07.2006 18.12.16 #1 av 6
Postet av: torjens
Heisann

kjøpte meg en LG 50PM1MA 50" Plasma skjer her for en ukes tid siden, og i går kveld når vi skulle se en film så sier en kompis "er det en stripe på skjermen din?"

og da legger jeg merke til at det ikke er bare en stripe, det er mange og ved nærmere ettersyn i dag så ser det ut for meg at pixlene ikke viser korrekt farge, F.eks der hvor det er en gråfarge, så er de pixlene det gjelder lysegrå eller mørkegrå, det gjelder også andre farger blår, rød osv... for meg virker det som om de pixlene ikke klarer og gjengi korrekt farge.

skulle jeg gjette på antall pixler det gjelder i hver strek (se bildet over hvor jeg ser "strekene") så vil jeg tippe kanskje 30-40 stykk...

dette gjelder også på vanlige TV signal og fra DVD spiller, kjøres fra en Pioneer Harddisk video DV433 (usikker på nøyaktig modell her)

har lagt med en enkel tegning som viser hvor de "strekene" er på skjermen.

er det noen som har vært borti liknende før og som kan forklare meg hva som er galt? kan umulig være innbrenning (har ikke hatt noe bilde konstant på skjermen i mer en 2-3 minutter og da når PC var koblet til)

har også prøvd å kjøre slike skjermrensere uten at det hjalp

håper noen vet hva dette er.

mvh

Tor Inge skjerm.JPG skjerm.JPG ( 12,779296875 KB) Vist 1037 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2006 19.51.20 #2 av 6
Postet av: Rune
Dette høres ikke ut som om noen standard pixelfeil da dette som regel er enkelpixler tilfeldig plassert. Stryringen virker også som merkelig siden de er skjeve slik de er nå. Ville trodd at hvis det var problemer med noen plasma drivere så ville de defekte pixlene være horisontalt eller vertikalt rette.

Det er uansett noe galt med skjermen og du bør kontakte forhandler for retur / reprasjon.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2006 20.02.00 #3 av 6
Postet av: torjens
tenkte meg at et antageligvis er noe galt med skjermen,

skal skal ikke klare å se slike streker uansett hvordan kilder jeg har?

kjører via Scart nå

Tor Inge

edit: har sjekket litt mere her nå og når jeg velger å Zoom`e bildet så flytter strekene seg nedover..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 07.22.23 #4 av 6
Postet av: ParisBamse
det er sikkert noe dårlig signal kilde
Har sett noe lignende på LG panel.
Slike streker pleie komme når det er svakt signal, elle signal som er for mye forsterket (med antenne forsterker) virke det som.
Etter å koble til via RGB Scart eller VGA så forsvant det..

Det er alt jeg har erfart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 20.26.21 #5 av 6
Postet av: torjens
har testet litt mer og når jeg kjører rent TV signal med Harddisk VIdeoen avslått så klarer jeg ikke lengre å se de "strekene"

fra HDD Video har jeg kjørt Scart og Komponent Kabler, samma problemet uansett.. men begynner å undre meg om det er Harddisk video`en som er problemet...

skal testes mer i morra med hjelp fra en kompis som først oppdaget de strekene.. skal la dere få vite hva som kommer utav det..

Tor Inge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2006 19.33.56 #6 av 6
Postet av: torjens
da har vi testet ut følgende

har kjørt signal både fra HDD Video (Pioneer DVR-433H)og DVD spiller (Pioneer DV 464)

prøvd følgende tilkoblinger Scart, Komponent

på begge spillerne får vi samme problem med 3 forskjellige scart kabler, får også det med komponent kabler fra DVR-433H.

når vi kjører direkte TV på TV`en uten å bruke scart (via Antenne) så klarer vi ikke å se de "stripene", ei heller på tekstTV

så i morra blir det vel telefon til der jeg kjøpte den og høre hva som skjer videre...

hva kan jeg frovente, må jeg pakke ned monsteret og sende i retur?, har LG serviceverksted i Trondheim? kan det hende at det kommer en kar derfra hjem og kikker på TV`en her hjemme og avgjør skjebnen?

noen som vet dette?

Tor Inge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar