Logo

PIP og PAP

Skriv et svar
20.06.2006 17.47.19 #1 av 3
Postet av: janrob
Hei!

Hva blir i bunn og grunn forskjellen på PIP og PAP. Vet at PIP er Picture in Picture, altså et bilde inne i et annet, og at PAP er picture and picture, dvs, 2 likestilte bilder. Men så er spørsmålet - jeg ønsker PAP-funksjonen FORDI jeg vil kunne ha muligheten til å se 2 tv-kanaler samtidig, og/eller tv + pc samtidig (i PAP-funksjon). Pr. tiden har jeg digital dekoder tilkoblet min SCART-kontakt (den vil forbli tilkoblet her i uoverksuelig fremtid), og vil koble pc'n til vha. DVI->HDMI.

Phillips PF5331, som hjemmekino-guiden påstår har PIP og PAP (http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=297&view=spec), har jeg nettopp anskaffet. Men finner ingenting her om PAP, kun PIP... Og denne sier bare "PIP ikke tilgjengelig" når jeg prøver den funksjonen, så lenge intet er koblet til HDMI-inngangen. Krever alle tv'r med PIP/PAP at man skal ha "ting" tilkoblet HDMI-innganger for å bruke disse funksjonene? Vil det si at hvis man har dekoder i SCART og kabel-tv i analog inngang, at disse aldri vil kunne brukes i PIP/PAP-funksjon?

Venter spent...

Jan R.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 19.35.45 #2 av 3
Postet av: xuax
Philips tv'ene jeg har prøvd har jeg slitt litt med det også. Må vel ha noe koblet til på de. På PX4 fra LG var det aldri noen sånne problemer
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 19.47.25 #3 av 3
Postet av: Rune
Har tittet litt i bruksanvisningen. (side 11) og der står det nok at det er kun TV + HDMI som funker. Litt dumt men Samsung har også det slikt på noen apparater.

Den har også PAP, men de kaller den bare PIP side ved side. (se pip størrelse høyre kolonne side 11)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar