Logo

Pioneer vsx-lx51 receiver - får ikke HD-lyd

Skriv et svar
21.01.2009 13.16.13 #1 av 3
Postet av: Ken_Tucky
Jeg har akkkurat kjøpt Pioneer lx51-forsterker og bdp-51fd Blueray-spiller, og er knallfornøyd bortsett fra en ting. Det virker ikke som jeg klarer å få HD-lyd via hdmi-kabelen.
Ser i bruksanvisningen til forsterkeren at det skal komme et 'hd' lys i displayet når lyden er f.eks. Dolby True HD, men jeg får ikke noe lys.
Har prøvd med Blueray-plater som har disse lydformatene, og stilt audio både til Dolby True HD og DTS Master Audio på bluerayspilleren, men får ikke hd.
Ser at det står noe i bruksanvisningen om at man bør bruke HIGH SPEED HDMI for å få alle funksjoner (som f.eks. deep color). Jeg bruker en standard hdmi-kabel fra tidligere anlegg, og aner ikke om den er hdmi versjon 1.3.
Kan problemet være hdmi-kabelen, eller har dere noen andre tips?
Er litt grønn på dette med hd-lyd - får man f.eks. hd-lyd via den analoge 7.1 tilkoblingen?
Bruksanvisningen er litt vag på dette...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 14.52.05 #2 av 3
Postet av: dvdjan
Er garantert en innstilling på lyd ut fra Blu spilleren til reciveren. Lyden må sendes ut som bitstream :)
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 19.52.38 #3 av 3
Postet av: Ken_Tucky
"dvdjan" skrev:Er garantert en innstilling på lyd ut fra Blu spilleren til reciveren. Lyden må sendes ut som bitstream :)


Ja, nå har jeg ihvertfall fått det til å fungere. Jeg kjøpte en ny 1.3 high speed hdmi-kabel og kjørte den automatiske innstillings-veilederen på Blueray-spilleren og da funket det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar