Logo

Pioneer VSX-AX4AVi-S HDMI-utgang mot Argon 2006

Skriv et svar
10.08.2006 06.35.07 #1 av 1
Postet av: MrMarbles
Hei

Sliter litt med å få noe bilde på TVen min når jeg kjører Argon 2006 via HDMI. Dvs. jeg kjører Argon spilleren med HDMI inn på AX4, og komponent ut fra AX4, inn på en Panasonic TH-42PA50E. Kjører jeg Argon via komponent istedet, så kommer det bilde. Forøvrig kommer det bare PCM stereo lyd over HDMI også. Ikke AC3. Har prøvd å skifte mellom 576p, 720p og 1080i på Argon spilleren, men får uansett ikke bilde.

Jeg har kommet fram til et par konklusjoner om hvor feilen kan ligge, men er selvfølgelig ikke sikker. Ellers hadde jeg ikke laget denne tråden.

1. Argon spilleren gjør ikke jobben sin skikkelig, altså HDMI-utgangen fungerer ikke som den skal.
2. AX4 klarer ikke å konvertere fra HDMI til komponent.
3. AX4 *klarer* å konvertere fra HDMI til komponent, men oppløsninga som kommer fra Argon inn til AX4, er for høy/ikke kompatibel med Panasonicen.

I følge manualen så skal Panasonicen takle å ta i mot både 720p og 1080i signaler (1080i er ikke pent fra PCen - men får bilde). Så tror ikke at problemet ligger i "3."

Klarer forøvrig fint å kjøre PS2, PC og DVD via komponent inngangene på AX4. Men vært fordel om jeg kunne brukt HDMI, da jeg allerede har brukt opp alle komponent inngangene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar