Logo

Pioneer VSX-818V og Qln Artech pakke fra soundgarden

Skriv et svar
02.09.2008 09.44.24 #1 av 4
Postet av: galinn
Hei jeg er veldig ny innen lydannlegg. Tenkte jeg skulle ha denne koblet opp mot en ps3 og skal kjøpe en prosjekttør enten x10 til infocus. Noen som har forslag til noen andre greie lydpakker ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2008 10.05.27 #2 av 4
Hei og velkommen til forumet!

Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2008 11.40.18 #3 av 4
Postet av: galinn
takk takk, jeg tenkte jeg skulle bruke opp til 10 000 kr på lyd, og jeg vil helst ha med hdmi switch:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2008 19.27.18 #4 av 4
Da anbefaler jeg deg først og fremst å lese disse to trådene for å få en bedre forståelse:
viewtopic.php?f=30&t=10936&start=0&st=0&sk=t&sd=a&view=viewpoll
viewtopic.php?f=12&t=11039


Angående hvilken reciver du bør velge, så ville jeg anbefalt Yamaha RX-V663. Den har 2 HDMI innganger og støtte for de nye høyoppløste lydformatene som benyttes av Blu-Ray. Yamaha lager svært gode recivere og de gir ett engasjerende og dynamisk lydbildet. Med andre ord så gir den mye mtp pris kontra ytelse. Grunnen til at det er bedre å kjøpe denne kontra Pioneer reciveren er at Pioneer blant annet ikke har HDMI innganger, noe som jeg syntes er er ett must i disse høyoppløste dager (les guide). Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=190

Angående høytalervalget ville jeg vurdert følgende alternativ:
http://www.surround.no/product/435394/_ ... oofer.html

Dynavoice F6 da det er ett meget godt alternativ som gir svært mye for pengene og har siden de fikk sølvmedalje i lyd og bilde`s årskavalkade for omtrent to år siden er de blitt svært populære budsjetthøytalere. XTZ W99 10.16 gir godt med trykk fra seg, og går relativt dybt ned i frekvensene og til prisen er det ingen negative punkter som jeg kan komme på. Pakken finnes også i "Glossy", men da koster det litt ekstra. Her har du ett oppsett som gir mye god lyd, du har gode fremtids muligheter mtp støtte for de nye høyoppløslige formatene som benyttes av Blu-Ray og med videre "bygging" av oppsettet da den en del tilkoblingsmuligheter. Desutten så matcher annlegget hverandre mtp design. Jeg ville enten gått for en slik løsning eller evt noen mindre fronter hvis det blir for dominerende i stuen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar