bugge
Aktiv
E-post
Har problemer med å koble paraboltuneren til prosjektoren min, via reciveren. Blir bare sort/hvitt.... Det går bra viss jeg kobler den direkte til prosjektoren. Jeg bruker en tech+link scart til s-video+2rca kabel, fra tuneren til reciveren, og en tech+link s-video til s-video kabel fra reciveren til
prosjektoren...
Noen som kan hjelpe meg?
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Velkommen til forumet.
Ikke alle tunere som støtter s-video ut av scart, husk at scart ikke er en standard for bilde signaler bare tilkoblings standard i Europa. Prøv å gå inn i menyen for tuneren å se om du har valg eller om den bare sender kompositt.
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
bugge
Aktiv
E-post
Har gjort det, og jeg har s-video står det.... Men uansett så virker det når jeg ikke kobler den via reciveren, men rett i prosjektoren, er det jeg synest er litt rart... Skulle nesten tro det var noe med reciveren da...?
Bidd@
E-post
Nettside
OK. Har du endret til s-video i receiver, den har mulighet for å velge for hver inngang. Husker ikke hvor, da det er noen måneder siden jeg hadde en slik.
mvh Bidda
Prosjektbilder
bugge
Aktiv
E-post
Det eneste jeg finner i system setup`en er "innput Assign" og der har jeg passet på at Tv/Sat ingangen ikke blir brukt noen annen plass... Men s-video signalet fra dvd spilleren min blir farger på, selv om jeg kobler den på samme ingangen der tuner signalet blir sort/hvitt.... Så jeg skjønner ikke helt hva som kan vere galt
bugge
Aktiv
E-post
Og viss jeg prøver å koble f.eks. PS2 til reciveren med vanlig RCA video plugg får jeg ikke noe bilde i det hele tatt....
bugge
Aktiv
E-post
men det med PS2`en var bare en glipp av meg...
Men eneste innput formatet jeg har funnet ut, til nå, at jeg kan endre på reciveren en generellt mellom PAL og NTSC... Noen som vet hvordan jeg kan endre de andre?
Bidd@
E-post
Nettside
Har du prøvd å bytte kabel?
mvh Bidda
Prosjektbilder
bugge
Aktiv
E-post
ja, men som sagt så virker den når jeg kobler den direkte til s-video inngangen på prosjektoren...
AndersL
Aktiv
E-post
"bugge" skrev:Og viss jeg prøver å koble f.eks. PS2 til reciveren med vanlig RCA video plugg får jeg ikke noe bilde i det hele tatt....
Dette går ikke på 1015 ettersom input og output må være lik dvs. rca->rca svideo->svideo samt komponent->komponent.