Logo

pioneer receiver

Skriv et svar
07.12.2009 10.08.55 #1 av 3
Postet av: Crimina
jeg er ganske fersk i dette gamet,men er blitt utrolig fascinert. skal bygge meg opp et hjemmekino anlegg i stua,og har allerede fått på plass en pioneer 5090h. har lagt min elsk på pioneer designet og skal ha pioneer receiver og blu-ray spiller. d blir enten sc-lx72 eller sc-lx82. men etter som jeg kan se skiller d veldig lite på disse to,hva er egentlig forskjellen?jeg vil ha en kraftig receiver,men lx72 holder vel i massevis?er jo 4000 billigere også. stua er jo bare ca 25 kvm. Blu.ray spilleren blir mest sannsynlig en bdp320. sub har jeg også bestemt meg for,d blir svs enten to 10" eller en 12". Men høyttalere er jeg i tvil om,d er jo så uendelig mye å velge i!! blir i prisklassen 10-15 tusen,og liker designet til yamaha,pioneer er for dyrt ser d ut til. hva passer greit til receiveren i mi forholdsvis lille stue? Gulvhøyttalere+center+bakhøyttalere. Er åpen for alle merker i utgangspunktet.

Mange spørsmål,og d blir helt sikkert mange flere!
Pioneer PDP-LX5090H 50" plasmatv.
Playstation 3
Pioneer SC-LX82
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2009 17.27.35 #2 av 3
Postet av: Runner
Litt høyere utgangseffekt, THX ultra 2, mot THX select 2 og sampling rate converter. Har ikke hørt disse i direkte sammenligning, så jeg vet ikke om det kan være noen lydmessige fordeler med LX82.

Begge modellene vil nok passe bra uansett.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2009 19.32.03 #3 av 3
Postet av: Crimina
takk for svar. jeg går nok for en lx72 tror jeg.....og har i tillegg sett på svs sine nye fronthøyttalere ST-s01,de ser ok ut. har dere/du en senterhøyttaler og bakhøyttalere i prisklassen 5-6000 å anbefale?
Pioneer PDP-LX5090H 50" plasmatv.
Playstation 3
Pioneer SC-LX82
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar