Logo

Pioneer PDP-506XDE VS Panasonic TH-50PV500

Skriv et svar
30.10.2005 20.12.20 #1 av 10
Postet av: slabbedasken
Det har vært så mye frem og tilbake med hvilke skjerm som er "best" av disse 2.
Nå sikter jeg riktignok til 50" versjonen av disse skjermene.

Pioneer vant riktignok EISA prisen, men det er visst mange andre som mener Panasonicen fremdeles er bedre, derfor er det et stort spørsmål hvem som er best.

Jeg selv er ganske kresen på bildekvalitet og vil ha et nydelig bilde når jeg ser på film, Tv, spiller xbox 360 eller spill via pc`en.

Det eneste jeg kan lese om disse er info fra produsentenes side, men ellers ikke noe særlig om disse 2 sammenlignet med hverandre siden deres "teknologier" har så mange navn og meninger.

Pioneer har mange avanserte ting de skriver at skjermene ders har på hjemmesiden sin, Panasonic litt mindre (uten at det er noe negativt), men blir aldri helt klok på dette.

Som nevnt tideligere har jeg lyst å være 120% sikker når jeg bestiller en slik tv, for det er ikke hver gang man spytter ut 40000k i tv, der jeg har tenkt å bestille fra fyndbørsen. Hittil hadde jeg bestemt meg for Pioneer siden jeg tenkte at siden den var kåret til beste plasma skjerm var jo saken klar, men kankje ikke helt allikavel??

Panasonicen har somsagt høyere oppløsning enn Pioneer, men også litt mindre kontrast (50" versjonen har 3000:1)

Det har vert snakket en del om støy på Pioneer sin skjerm som gjør at Panasonic seriere over bildekvaliteten, nå er bildekvaliteten veldig viktig for meg , men prøver å finne ut hvilke av disse 2 gigantene som faktisk er og blir det beste valget.

Har lest litt på forskjellige tråder litt + og - fra begge sider og annbefalinger og tanker rundt disse 2 skjermene, men håpte å få en viss klarhet på dette i denne ene tråden istede for å forholde meg til flere tråder som sikter til forskjellige ting.

Så om det er noen som vet noe, har linker til tester eller rett og slett noenting som helst som kan få klarhet i hvilken skjerm som er "best" så er det bare å gi sin mening, så får jeg håpe andre drar nytte av denne tråden og

Ja da tror jeg at jeg har fått med allt det viktige og er spent på hva som vil dukke opp here etterhvert!
-=slabbedasken=-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 20.42.24 #2 av 10
Postet av: Ziggy
DVD&Hjemmekino nr.8 har testet PDP-506 skjermen. Der får den karakteren 18 (av 20)

Konklusjonen er:
"Bildene er strålende med fantastiske farger, mye lys og en utrolig mengde detaljer. Pioneer PD-XDE har sannelig fortjent prisen som årets aller beste plasmaskjerm i 2005/2006"

What Hi-Fi bladet skal visstnok kåre den beste skjermen av Pioneer 436 og 42PV500 før jul. Dersom du har tolmodighet, så kan du vente på at bladet har kåret vinneren. What Hi-Fi har vurdert 436XDA i november-utgaven som er til salgs hos Narvesen i disse dager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 21.31.56 #3 av 10
Postet av: kjelle
har sett begge på utstilling i butikk.å jeg ser ikke noe forskjell egentlig.men personlig liker jeg designet på panasonic bedre.men fy flate pioneeren er lekker den og.
lykke til.(dette blir ikke et enkelt valg)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 21.43.15 #4 av 10
Postet av: Rune
Det lille jeg har sammenlignet disse skjermene direkte har det virket som om Panasonic har det beste bildet når det gjelder skarphet og støy. (sammenlignet 42 og 43")

Forskjellen er ikke stor og den er vanskelig å se på vanlig sitteavstand.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 22.16.08 #5 av 10
Postet av: slabbedasken
Nå har vel jeg en 3-4 meters sitteavstand til tven, smeller til med 50" for jeg vil ha skikkelig kinofølelse.

Det er til å bli tussete av.

Alle steder jeg spør er det annenhver som annbefaler panasonic og andre halvdelen pioneer.

Skal se om jeg får sett disse 2 skjermene mot hvernadre og tatt en visuell bestemmelse, for det er ikke lett å gjøre det basert på andres meninger, selv om det også er til god hjelp egentlig ;-)

Bra det er såpass mange som er engasjert i dette, er vel kankje til hjelp for andre som har en liten interesse for 50" serien. Det er helt kalrt valget står mellom panasonic og pioneer, men pokker så vanskelig det skulle være å vlege riktig :roll:
-=slabbedasken=-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 22.20.58 #6 av 10
Postet av: Rune
Hvis jeg derimot skulle valgt en TV ville jeg nok valgt Pioneer da jeg foretrekker utseendet. Bildeforskjellen er ikke større enn at jeg syns fordelen med utseendet oppveier det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 05.34.13 #7 av 10
Postet av: Copyrighted
"Rune" skrev:Hvis jeg derimot skulle valgt en TV ville jeg nok valgt Pioneer da jeg foretrekker utseendet. Bildeforskjellen er ikke større enn at jeg syns fordelen med utseendet oppveier det.


Hva slags tv har du Rune ??
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 10.14.22 #8 av 10
Postet av: Tiburon
Jeg har 50" PV500.

Kan bare si at det er en knalltv! Anbefales på det varmeste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 15.20.45 #9 av 10
Postet av: slabbedasken
"Tiburon" skrev:Jeg har 50" PV500.

Kan bare si at det er en knalltv! Anbefales på det varmeste.


Har du prøvd denne fra forsjkellige kilder?

Lurer på analog tv, dvd osv

Holder en finger på Panasonic siden det er så mange som sier det samme med at panasonic har et strammere og skarpere bilde enn pioneer, er jo bildekvaliteten jeg stiller sterkest :-/
-=slabbedasken=-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 18.14.06 #10 av 10
Postet av: Tiburon
Digital parabol og vanlig dvd. Veldig bra begge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar