Logo

Pioneer PDP-435HDE-Dyr og dårlig plasma?

Skriv et svar
28.03.2005 15.37.35 #16 av 36
Postet av: wotg
TH-42PHD7 eller TH-42PHW7...kjært barn har mange navn :wink:
hvis du kjøper en slik plasma skal jeg love deg at du blir VELDIG fornøyd, men sølvfølgelig det kommer alltid noe bedre.
LCD har sine egene fordeler og ulemper. Fordelen er høyere oppløsning og gode farger, bakdelen er veldig lav kontrast og derved dårlig sort (eller skal jeg si grå) nivå. Men jeg kan love deg at neste gen. LCD skjermer kommer til å bli langt bedre. hvis jeg ikke husker feil ble det vist frem en LCD skjerm på CES som hadde 10000:1 kontrast nivå!
det vil sikkert komme store forbedringer på plasma skjermene også, 7 serien til panasonic har bra kontrast og veldig lite graderinger. neste generasjon får forhåpentligvis høyere oppløsning også *ønskedrøm*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 15.40.47 #17 av 36
Postet av: Johnny
Dette med at PW7 ikke støtter 720p og 1080i i 50Hz er et midlertidig problem. Siden PV500 takler dette, så er nok nye DVI og HDMI kort allerede i produksjon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 15.51.29 #18 av 36
Postet av: kalvesta
I denne testen er det Pioneer PDP-5040HD som kommer best ut:
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,117577,00.asp


HDTV skjermer får høyere oppløsning:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,119220,00.asp


PC world har mange artikler om HDTV, Plasma, LCD, DLP osv. Mye interessant å lese.
http://www.pcworld.com/resource/browse/0,cat,1191,sortIdx,1,pg,1,00.asp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 16.40.18 #19 av 36
Postet av: wotg
Pcworld ser på plasma/lcd fra et "buisness" standpunkt...ikke baser deg på deres meninger.
50Hz problematikken med 7 serien er desverre ikke software basert eller et midlertidig problem. panasonic har selv sagt at de kun satser på det amerikanske (NTSC) markedet og har ingen planer om å slippe PAL tilpassede DVI/HDMI kort for 7 serien (vi skal være glade vi i det hele tatt fikk scart kort!)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 18.56.15 #20 av 36
Postet av: Johnny
"panasonic har selv sagt at de kun satser på det amerikanske (NTSC) markedet og har ingen planer om å slippe PAL tilpassede DVI/HDMI kort for 7 serien"

Dette er et svar man gir til folk som stiller ubehagelige spørsmål. Klart de fikser dette når de har løst det på PV500.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 21.56.24 #21 av 36
Postet av: wotg
Har du informasjon som underbygger det er jeg ALL EARS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 13.10.13 #22 av 36
Postet av: Johnny
Du kan beholde ørene dine. Uttalelsene mine er ikke verdt fontene de er skrevet med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 18.31.33 #23 av 36
Postet av: bryhon
kan noen fortelle meg hvorfor pioneer da får bedre i omtrent alle tester?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 18.48.48 #24 av 36
Postet av: Rune
"bryhon" skrev:kan noen fortelle meg hvorfor pioneer da får bedre i omtrent alle tester?


Tja, når de testet årets modell i What Hifi så fikk den 3 av 5 stjerner.

Men som sagt er den nok den modellen jeg ville tatt hvis jeg måtte ta en 42/43 gratis i dag.

Fikk forresten info om nye plasma modeller i dag fra en av de 6 produsentene som produserere egne paneler. De kommer med HD og SD skjermer med 10.000:1 i kontrast og et utroligt lekker design. Når jeg får lov å avsløre vil jeg komme med bilder og info.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 18.52.46 #25 av 36
Postet av: bryhon
har en pdf fil her med test fra januar, whathifi, 435 xde fikk 5 av 5 stjerner...
Eneste forskjellen på xde og hde er at xde har dig.tuner på boksen...?

http://pioneer.no/eur/redirect_reviews. ... fi_jan.pdf


?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 19.04.27 #26 av 36
Postet av: Rune
Som de kommenterer så har denne samme skjerm som FDE versjonen som de ga 3 av 5 stjerner og forskjellen er bare innganger. Dette tyder på at at det er veldig forskjellig fra tester til tester hvor kritisk de er. F.eks å gi 5 stjerner til en skjerm som har såpass dårlig kontrast som Pioneer syns jeg blir litt galt, men nå har de sikkert gitt dårligere skjermer høy score slik at da må de fortsette med det.

I DVD & Hjemmekino ble Panasonic sin TH-37PA30 kåret til bedre skjerm.

Testeren i DVD & Hjemmekino har selv Pioneer, men har klart uttalt at Pansonic er bedre.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 19.13.21 #27 av 36
Postet av: bryhon
hadde 43" vært like bra som panasonic sin beste 37" så hadde pioneer sin vært betraktelig bedre med tanke på at den er 6" større da....
Men jeg er ikke ute etter å diskutere det.. Bare de aller fleste tester så har pioneer kommet best ut i test, tett etterfulgt av hitachi og panasonic som er rimeligere men ikke langt etter i kvalitet... noen mener prisen er rettferdig gjort, noen ikke...

Syns forresten det sort nivå bildet ser helt forferdelig ut med tanke på pioneeren. har nettopp betalt 40 lapper for 435 men har ikke sammenlignet skjermen mot noen andre, bare blitt fortalt av flere som jobber på oslohifi og hifi kjeden at pioneer er best om du ønsker å betale for det. enkelt og greit..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 19.19.20 #28 av 36
Postet av: Rune
Ikke misforstå. Skjermen er meget god og det er den beste skjermen på markedet nå hvis man tar hensyn til kompatibiletet, design og generell bildekvalitet. Derfor anbefaler jeg også disse skjermen som beste kjøp i aktuelle prisklasse.

Har selv en kompis som nettop har kjøpt 435HDE versjonen og han er knallfornøyd.

Ankepunktet mitt mot denne skjermen er at hvis man slår av lyset i rommet og ser en mørk film som f. eks underworld så vil ikke det sorte bli sort. (som bildet viser) Hadde skjermen hadt bedre sortnivå hadde det bortimot vært en perfekt skjerm.

Gratulerer med et godt kjøp!!

Et tips til deg kan være å slå av pure cinema funksjonen. Bildet blir en del bedre. (min mening iallfall) Ved HD signal på denne fra PC så står den faktisk å blinker når funksjonen er på. Vi lurte lenge på hva som var problemet. Vi dro PC'n til butikken for å sjekke der og samme problem der. Så vi trodde det var skjermkortet. Men ved å slå av funksjonen så forsvant problemet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 19.31.17 #29 av 36
Postet av: bryhon
okay, jeg er skikkelig gira og nyskjerrig på hvordan denne
http://eu.shuttle.com/en/DesktopDefault ... ead-10168/
blir sammen med pioneeren, skal få den imorra så blir spannande:)

Er også på utkikk etter ny dvd spiller og snuser da på primare dvd26 http://www.primare.net/swwwing/app/cm/B ... PAGE=42717 til overkant av 10000.. har hørt denne skal være bedre enn pioneer sin 868 som jeg originalt så på..
Noen erfaringer? tanker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 20.48.43 #30 av 36
Postet av: wotg
Shuttle booksen er sikkert fiin den, men er det ikke litt kulere å bygge en HTPC selv da?
Sikker et bra kjøp den primare boksen, men jeg tror nok at den beste spilleren for pengene pr. idag er Denon 3910. jeg har selv testet denne spilleren på både musikk og film (plasma og projektor) og må si den imponerte stort. Kjappt bytte mellom lagene på dvd`ene var det også :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar