Logo

Pioneer DVR-630H-S og VHS kopiering

Skriv et svar
25.08.2005 08.08.42 #1 av 2
Postet av: asoebye
Jeg har kjøpt meg en Pioneer DVR-630H-S. Planen er å kvitte seg med video-spilleren. Derfor kopierer jeg alle båndene mine over på DVD.

De første båndene gikk greit, men plutselig var det en film som gjorde at jeg fikk feilmelding i det jeg trykket på Rec-knappen (båndet gikk da i vhs-spilleren). Jeg fikk beskjed om at filmen var kopi-beskyttet og at det ikke lot seg gjøre å spille det inn på harddisken!?! :shock:

Jeg må innrømme at det er første gangen jeg har hørt om at gamle video-bånd inneholder signaler som kan hindre kopiering. Denne filmen er en leiefilm som jeg kjøpte av den lokale utleie-butikken for et par-tre år siden da de kjørte en større "oppgradering" til dvd-filmer. Mulig det har noe med saken å gjøre.

Er det noen av dere som har opplevd lignende? Kan justering av innstillinger løse problemet (jeg har ikke funnet noe i bruksanvisningen om dette)? Er det noen som vet om dette ville ha skjedd i andre spillere også eller er Pioneer spesiell?

Mvh
Asbjørn Søbye
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 08.20.00 #2 av 2
Postet av: Rune
Jeg vil tro at alle opptakere fra de store leverandørene har sperre for Macrovision (som kopisperren heter).

Har faktisk aldri tenkt på det at dette kunne være et problem. Macrovision gjør at videopptak mellom 2 videospillere gir dårlig og urolig bilde da den opptakende spiller ikke klarer å synkronisere ordenlig da Macrovision signalet forstyrrer. Disse forstyrrelsene er garrantert ikke noe problem for DVD Opptakerene, men produsentene har tydeligvis valgt å lagt inn ei sperre for dette for å ikke irritere filmselskapene.

Et raskt søk viser at det finnes løsninger på dette: http://www.220-electronics.com/dvd/copyenhancer.htm
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar